17e dag 24 mei Naar Oloron ste. Marie - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 17e dag 24 mei Naar Oloron ste. Marie - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

17e dag 24 mei Naar Oloron ste. Marie

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Mei 2017 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

17 e dag woensdag 24 mei
van Sordevl abbaye naar Oloron ste. Marie 80 km. temp. 14 – 35 graden

Opstaan 7.00 uur ontbijten 8.00 uur. vertrek 8.30 uur 14 graden bewolkt temperatuur vandaag 14 graden oplopend naar 35 graden in de na middag.
Heb kort geslapen en het is over het algemeen vrij rustig op de kamer, drie vrouwen en drie mannen apart in stapel bed.
Opgestaan om 7.00 uur lopers zijn dan al vertrokken vraag Marianne om er om er ook uit te komen nog even zegt ze maar ik zeg( je weet het van de ochtend moet je het hebben ) en dan komt ze er ook uit.
Omkleden, inpakken, naar beneden voor ontbijt drie Nederlanders met fiets rest is al weg rustig gegeten en dan om 8.15 uur de fiets op het is dan nog mistig maar er staat geen wind. Eerste deel loopt zoals we al gewend zijn voorspoedig dan na 30 km. een. Koffie stop op zelfde plaats als in 2015 ( nee nu geen bekende ) Nederlanders. Na het gebruik van 2 koffie en bijladen accu verder.
Dan komt er later op de dag weer meer wind en weer van af voorkant dus Marianne gaat kop trekken en ik probeer in zuchtje mee te liften.
Op het vlakke lukt dit aardig maar berg op moet ik het afleggen stijgingspercentage vandaag tot 10 % over een afstand van 1 km.
Tegen 12.15 zegt Marianne we moeten dadelijk stoppen om iets te eten want ik word misselijk in routeboek staat in volgend dorp 6 km. Is restaurant jammer dan (wegrestaurant ) dan over 10 km. mogelijk weer een restaurant bij de meeste restaurant kun je tussen 12.30 en 14.00 uur een Plate du jour bestellen hier niet dit vind ik niet bij ons passen en stel voor nog een dorpje verder door te fietsen hier is niets Marianne wil terug maar ik niet dus verder door en gelukt een prachtig restaurant leuk en Plate du jour. Als we dan door willen gaan naar Oloron ste. Marie zie ik een post kantoor aan over zijde van de straat waar we mogelijk spullen terug naar huis kunnen sturen, post beambte heeft hier geen zin in volgens mij want kassa is gesloten dan door naar Orlon ste. Marie waar we voor sluiting tijd de spullen welke overboord kunnen terug naar huis willen sturen kopen 3 grote dozen en gaan deze aan overkant van de straat in de schaduw proberen te vullen vraagt wel wat inspanning en er moet nog een 4 doos bij maar dan zijn we ook tevreden met de inhoud en mooi dat we in totaal 18 kg. ballast minder hebben van af nu.
Richting refugio waar ik in 2015 ook heb geslapen hier is nog plaats.
Inschrijven, bepakking achter laten en nog even naar fietsmaker voor herstel klein gebrek zo geregeld. Terug naar slaap plaats op frissen, omkleden tassen her rangschikken en dan km 19.30 uur buiten de deur gaan dineren in gezellig Frans restaurant waar de bediening ook Engels spreekt dit als onder het genot van karaf rode wijn welke we na afloop buiten op terras verder burgermeester maken en dan terug naar Refugio waar we om 22.00 uur binnen dienen te zijn.

Houdoe

• 26 Mei 2017 - 09:24

Karin:

Het is niet makkelijk, zo'n tocht! Dat maakt het extra knap. Jullie zullen jezelf en je grenzen met regelmaat tegen komen. Nu ondertussen in Lourdes waar jullie vast kracht uit halen. Wat een reis zeg! Chapeau!