31e dag missie volbracht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 31e dag missie volbracht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

31e dag missie volbracht

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

31e dag woensdag 07 juni naar SANTIAGO DE COMPOSTELLA 50 km. missie volbracht.
Temperatuur van morgen bij vertrek 8 graden oplopend naar 23. In de middag droog
Vannacht geslapen in alberge te Arzua op slaapzaal met 8 personen, eerste loper ging om 5 uur zijn bed uit en kort daarna op route van lieverlee gaan de ander ook hun bed uit en gaan hun weg toen wij om 6.45 uur opstonden waren de lopers de deur al uit.
Op ons gemak gedaan eerst nog een kop koffie gezet in keuken en klein ontbijtje voordat we dan om 8.45 de deur achter ons dicht trekken.
Laatst dag op de fiets hebben genoten van deze momenten prachtige natuur stille omgeving en om 10.30 uur koffie stop waar we de tijd nemen.
Dan de laatste 20 km. we komen nauwelijks fietsers tegen op onze route en vragen ons zelf af zitten we wel goed ja we zitten goed. Dan na deze dag tocht nog wat behoorlijke klimmen gehad te hebben doet Santiago zich voor we rijden de stad binnen en ook hier weer behoorlijke klimmen. Bij binnenkomst eerst langs toeristenburo voor informatie, langs kathedraal voor foto over plein achter kathedraal dan door naar pelgrims bureau waar we ons pelgrims getuigschrift gaan halen hier staat al een behoorlijke rij als we om 14.00 uur aansluiten rij word gestaagd langer en na onze beurt afwachten mogen we naar binnen ieder afzonderlijk.
Nemen compliment in ontvangst en gaan dan nog even langs de huis kamer voor lage landen voor een kop koffie en praatje. Als we dit hebben afgerond dan op weg naar ons hotel waar we onze fietsen in kunnen leveren tot 18.00 uur inchecken eerst nu even wat eten want we hebben allebei wel honger dan terug om bepakking in te leveren en fiets officieel voor transport af te leveren als dit gebeurd is pfff. Het is inmiddels dan 18.15 uur en we willen om 19.00 in kathedraal zijn voor mis welke bij aankomst pas om 19.30 uur aanvangt.
Marianne is onder de indruk van de mis voornamelijk door een non welke een prachtig stem heeft tijdens het zingen van de mis en als kers op de taart word vandaag het wierook wat ook nog gezwaaid. Als kerkdienst dan is afgelopen 20.30 uur oversteken om in oud klooster gebouw lekker op ons gemak te gaan eten. Nadien op terras nog wat gedronken en het is dan tegen 11.00 als we terug op kamer zijn.

Morgen nog naar eind punt finisterre met bus en hoop dan meer te zien als vorige keer doen er door de mist niets te zien was.

Samen 31 dagen onderweg 2400 km. op de fiets elke dag buiten waarvan slechts 4 dagen in de regen hoe bijzonder is dat.

Aan al het goed komt een eind en we kunnen terug zien op een geslaagde ( onderneming).

Missie volbracht.

Groeten Rob & Marianne

• 08 Juni 2017 - 09:09

Jose:

Petje af, super!!! Gefeliciteerd met deze geslaagde onderneming.

• 08 Juni 2017 - 10:02

Brigitte:

Geweldig!

• 08 Juni 2017 - 11:15

Mariette :

Gefelicteerd supper hoop jullie kunnen terugzien op een prachtige reis tot gauw jan en mariette

• 08 Juni 2017 - 18:36

Adrienne :

Goed gedaan! Proficiat!

• 08 Juni 2017 - 18:55

Jo Vergouwen:

Goed gedaan gefeliciteerd met het behalen van de rit knap hoor je zal wel weer. Blij zijn om weer in Oud Gastel te zijn prettige thuis komst

• 08 Juni 2017 - 22:35

Dre En Ria Besters:

Beste Rob en Marianne,
    Proficiat, jullie zijn kanjers. Alvast welkom thuis en we hopen jullie gauw te zien.
    Dre en Ria Besters