28e dag zondag 04 juni naar Trabadelo 70 km. - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 28e dag zondag 04 juni naar Trabadelo 70 km. - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

28e dag zondag 04 juni naar Trabadelo 70 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Juni 2017 | Spanje, Trabadelo

28e dag zondag 04 juni naar Trabadelo 70 km.
Temperatuur bij vertrek 12 graden terug lopend naar 8 graden in de mist en hoogte 1500 mtr. Later in de middag in het dal weer op lopend naar 22 graden.
Vannacht allebei probleem gehad met buik virus waarbij we vanmorgen gelukkkg weer van verlost zijn waarschijnlijk iets van het middag eten of witte wijn in Astorga.
Het is bij vertrek nog vrij rustig omdat we vroeg vertrokken zijn en we een goed uitgangs positie hebben gehad dicht aan de voet van de berg na een 1,5 uur constant klimmen tot 9 % zijn we boven en we zijn dan niet alleen, iedereen wil hier bij het kruis de ferro op de foto's ook wij we wachten onze beurt af en vragen een Italiaan welke we deze week al eerder hebben ontmoet of hij van ons een foto wil maken bij het kruis ook daar hebben we volgens gebruik deze keer een steen achter gelaten met ieder zijn persoonlijk intentie.
Dan nog na een kleine afdaling een opvolgende klim tot 12 % helling waarbij ik het net haal om niet af hoef te stappen ( want zoals ik geleerd heb van TL. vast houden wat je vast heb ) dus nu ook niet opgeven, we genieten nog even van het bijzonder uitzicht en dan volgt er een stijle lange afdaling waarbij mijn partner nog haar hand schoen nodig heeft want het voelt echt koud aan onder bij de afdaling waar een koffie bar staat even afstappen voor een koffie stop en om op te warmen want zo koud is het de gehele periode voor ons nog niet geweest.
Dan nog een stuk je verder dalen waar weer telefoon ontvangst is om enkel fotos te versturen en even tel. contact te hebben met Nederland.
Rest van de dag blijft het goed weer enkel de wind neemt toe maar dat nemen we op de koop toe, als we dan een restaurant met buiten tuin zien en het inmiddels al weer 13.30 uur geworden is stoppen we om onze middag pauze te gebruiken en nadien even lekker in de zon zitten deze keer hebben we geen wijn gedronken om het mysterie van afgelopen nacht uit te sluiten.
Verder hebben we ook geen haast want ik heb gisteren een overnachting geboekt in wegrestaurant Trabadelo waar ik in 2015 ook de nacht heb door gebracht dus als we in voor laatste stadje komen villafranca del bierzo pakken we nog een terrasje waar het gezellig druk is om nog wat van de dag te genieten.
Later in de middag het laatste deel van deze dag nog 8 km. richting de voet van de berg (alto do poio )welke we morgen overgaan.
Bij aankomst inchecken, douchen, even lekker zitten en later op de avond nog lekker eten en genieten Vance sfeer in het café waar menig Spanjaard een kaartje speelt met wel bravoure.

Houdoe

• 05 Juni 2017 - 22:51

Mariette:

Hoi rob en marianne goed te horen dat alles voorspoedig ve r loopt geniet van jullie laatste kilometers gr jan en mariette

• 06 Juni 2017 - 16:52

Jose: