23e dag dinsdag 30 mei naar Belorado 80 km. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 23e dag dinsdag 30 mei naar Belorado 80 km. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

23e dag dinsdag 30 mei naar Belorado 80 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Mei 2017 | Spanje, Logroño

23e dag dinsdag 30 mei
naar Belorado 80 km. Temp. 12 – 23 graden

Vanmorgen 12 graden oplopend naar 23 graden bewolkt maar geen regen.
Vannacht geslapen in hotel te Logrono geboekt via booking.com in centrum van stad is goed bevallen, vanmorgen uit bed 7.00 uur om 8.00 zouden restaurants open gaan voor ontbijt dit is ook zo maar dan komt bediening binnen dus op mijn verzoek naar ander restaurant gefiets op route en daar een ontbijtje gescoord tegen een klein vergoeding en dan de fiets op.
Wat opvalt is dat er dit tijdstip van het jaar al veel lopers onderweg zijn en sinds gisteren ook al diverse fietsers voorbij gereden. We snijden vandaag een klein stukje van route af om vandaag in Belorado te geraken.
Als we dan onze eerste koffie stop maken is het 11.30 en als we lekker zitten komt joop uit Venray aangefietst hem hebben we gisteren ook al voorbij gereden en hij lust ook wel kopje koffie of hij bij ons mag komen zitten en voordat we het weten is er weer een uur verstreken dus verder.
Iets verder op zien we 2 fietsers ( Italianen ) bij rotonde staan en vragen aan ons welke kant op voor Burgos we wijzen ze de weg en zeggen volg ons maar en even later laat ik ze voorbij waarbij ze Marianne een compliment geven over de snelheid waarmee ze de helling opgaat.
Een stukje verder lopen we in en gaan we ze voorbij dan om 14.00 uur komen we voorbij wegrestaurant gereden welke langs oude snelweg n 112 ligt en gaan hier naar binnen om te zien of we hier iets kunnen eten dit is mogelijk dus even lekker zitten en binnen korte tijd een 3 gangen keuze dag menu voor slechts € 10,00 p.p. Dan de fiets weer op en eerste stuk is terug in ritme zien komen.
In Santa Domingo waar we door heen fietsen, komen we Ruud en Marlin tegen welke we in België voor het eerst hebben ontmoet we buurten even bij en zij blijven vandaag hier maar wij willen nog 20 km. door om in Belorado te komen.
Dit stuk gaat ondanks dat het iets op loopt lekker omdat we de wind in de rug hebben Naar het centrum voor toeristen informatie waar we enkel adressen vinden voor te over nachten .
We bellen met een adres op en zij spreken enkel Spaans dan komt de les van Marianne goed van pas en weet ik het met de kennis te redden.
Inchecken, opfrissen lekker op terras genieten, diner en wijn fles verder buiten nuttigen en dan naar bed.

Houdoe.

• 31 Mei 2017 - 15:16

Jose:

Jullie gaan wel goed zeg. Als ik de verslagen zo lees lijkt het jullie steeds beter af te gaan. Wat leuk om nu steeds meer pelgrims tegen te komen en zeker pelgrims die jullie al eerder ontmoet hebben. Veel reisgenot in het Spaanse land. Gr. Hans en José.

• 31 Mei 2017 - 23:30

Mariette:

Zoals jose al zegt, leuk om weer de zelfde mensen tegen te komen zo te horen gaat het er relex aan toe zeker bij jou marianne met je complimenten wend jullie nog een goedr reis ben heel benieuwd naar al jullie verhalen groet jan en mariette