10e dag woensdag 17 mei naar Poitiers - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 10e dag woensdag 17 mei naar Poitiers - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

10e dag woensdag 17 mei naar Poitiers

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Mei 2017 | Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

10e dag woensdag 17 mei ste. Maure de Tournai naar Poitiers 75 km.
Opgestaan 8.30 uur op vertrek 10.00 uur temp 18 graden oplopend naar 32 graden
Eerste stop pas na 35 km. Omdat de plaatsen waar we langs komen er niets open is dan stoppen we op een plek waar restaurant open zou moeten zijn en willen we naar binnen gaan maar ook hier is restaurant nog niet open we besluiten dan 5 km. door te rijden omdat ik daar vorig heb overnacht en weet dat hier meer te beleven is.
Als we hier aan komen wijken we iets van de route af om richting centrum te rijden dan zien we een in de verte een luifel wat lijkt op een restaurant.
Precies op tijd net open het is dan 12:30 uur het is een restaurant aan de rand van industrie terreinkaart veel Franse werklui komen hier hun middag maaltijd gebruiken bestaat uit dag schotel voor slechts € 13,00 voor gerecht uitgebreid buffet, 2 gang keuze menu uit 3 verschillende gerechten wijn zoveel je wil, nagerecht en of koffie na.
De meeste zijn dan ook weer binnen een uur verder.
Lekker gegeten, accu vol en wij gaan ook weer verder.
Later in de middag gaat de wind toenemen en is het best zwaar, we stampen om de verwachte regen voor te blijven dit lukt en we zijn tijdig binnen in het hotel.
Klein liefelijk Frans hotel met totaal 10 kamers waarvan er 8 bezet deze avond.
We besluiten klein stukje op te lopen omdat we pas om 19:30 uur aan tafel kunnen.
Het is is hier een 3 gangen menu van bijzonder goede kwaliteit en besluiten hierna naar boven te gaan om te bekomen van de inspanning van vandaag

Morgen weer een dag.

Houdoe