9e dag prunay-cassereau naar Ste, mare de touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 9e dag prunay-cassereau naar Ste, mare de touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

9e dag prunay-cassereau naar Ste, mare de touraine

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 Mei 2017 | Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

9e dag dinsdag 16 mei prunay-cassereau naar Ste. Mare de touraine 90 km.
Vanmorgen 13 graden op lopend naar 30 graden goed weer.
Opgestaan 7.00 uur gereed maken voor vertrek
Gepland voor 8.30 uur daarvoor hebben we gisteren al voor bereiding getroffen door de tassen voor zover mogelijk gereed te maken. Voor vertrek eerst nog even ontbeten en wat onderhoud gehad met onze zuiderbuur hij had ook weer een bijzonder manier van levensstijl. Het is bijzonder dat ieder tijdens zijn camino zo open is en als je iets kunt delen met iemand materieel of immaterieel.
Vertrek word iets later maar maakt niet uit voor vandaag 2 optie 90 km. of als het niet loopt 65 km.
1e stop na ca. 20 km. fietsen als we de eerste gelegenheid zien om inkopen te doen voor vandaag. Boodschappen lijst afvinken en verder. Eind verder in weg door bos omgeven staat een picknick tafel waar we besluiten wat van de inkoop te nemen.
Eerste 50 km. Tot aan tours lopen lekker wel eens keer wat helling op maar de wind speelt nauwelijks parten en dat scheelt een slok op een borrel, vergeleken met de afgelopen dagen.
Net voor dat we tours binnen rijden is het 12.30 uur en Marianne trekt aan de bel tijd om wat te eten in het dorp waar we langs rijden zou een restaurant zijn en na iets van de route te zijn afgeweken hebben we het restaurant gevonden we willen een bord soep nemen maar staat niet op de kaart wel dag schotel zien ander Franse gasten dit ook eten dus besluiten we dit ook te nemen geen verkeerde keus.
Hebben hier een klein uurtje gezeten en gelijk de batterij opgeladen.
Dan stukje door tot aan kathedraal tours waar we naar binnen gaan er zijn hier enkel groepen met leerlingen welke een rondleiding volgen wij ontsteken een kaarsje en nemen de tijd voor een kleine intentie en gaan dan verder.
Het is wennen aan de drukte en temperatuur in de stad is zelfs 33 graden we zijn dan ook bij als we de stad uit zijn.
Eerste 30 km. Lopen iets op met een paar pittige stijle beklimmingen waarvan er een van 12 % moet alles geven om niet van de fiets af te stappen, Marianne moet de turbo aan en haalt het dan ook, even uit puffen maar wel de benen laten draaien.
Laatste 10 km. gaan gelukkig weer iets berg af zalig.
Op het gedeelte na tours komen bij mij weer herinnering van de eerste tocht boven wat het voor mij bijzonder maakt.
Dan komen we nog op een weg waar pas opnieuw geasfalteerd is en het grind nog niet volledig is vast gereden is gelukkig maar een1 km. lang we rijen voorzichtig en als we hier af zij maken we eerst de bande schoon, hier later meer over.
Als we in het dorp zijn waar we van de route af moeten voor de camping is het even zoeken navigatie vind adres niet, persoon aangesproken weet niet waar camping zich bevind dan tel. Google Maps en gevonden in ieder geval is hij in de buurt we proberen naar de locatie te navigeren met telefoon en dat lukt.
Mooie camping groots ruim van opzet ook omdat er weer niet veel gasten zijn en sanitair gebouw niet groot maar wel goed verzorgd met lekker warm water om lekker te kunnen douchen.
Als we onze tent op gaan zetten komt er en land genoot voorbij gelopen gepensioneerd en ook op weg naar Santiago hij stelt het word nog druk.
Hij is vandaag alleen maar gaat met groep van 4 gepensioneerde richting Santiago en bedoeling is ook met de fiets terug, maar hij is alleen omdat hij zijn eigenplan trekt en wel probeert op zelfde camping met zijn vrienden te overnachten.
Vrienden komen pas morgen zij rijden gemiddeld 65 km. per dag.
De reden dat zijn vrienden niet komen is de geasfalteerde weg toen wij hier langs reden lag er al steenslag bij zijn vrienden blijkbaar nog niet en zij zouden de fiets nu helemaal schoon moeten maken van aangeplakt teer.
Wij hebben dan toch weer geluk gehad dat er bijna ons al wel steenslag aanwezig was toen we hier langs reden en zo hebben we al veel geluk momenten tijdens onze camino mogen beleven.
Er word voor vanmiddag en de komende dagen regen verwacht waarbij ik voor morgen avond een hotel heb besproken 75 km. verder op uit het boekje met pelgrims korting zodat onze tent dan niet opgezet hoeft te worden.
Morgen zullen we het zien of het gaat regenen en verstandig is geweest om deze overnachting te boeken.

Houdoe

• 17 Mei 2017 - 22:31

Familie Backx :

Rob en Marianne leuk jullie versagen te volgen, al weer een heel eind op weg, blijf goed voor jezelf zorgen, en pluk de dag.

groetjes Backxjes stoof

• 18 Mei 2017 - 11:28

Dre En Ria Besters:

Hoi Rob en Marianne,
    Tot nu toe loopt alles lekker. Daar zijn we blij om. En de nodige kaarsjes worden ook aangestoken. Wij steken er hier in het kapelletje ook ook voor jullie aan. Fijne voortzetting en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Dre en Ria

• 18 Mei 2017 - 12:23

Mariette:

Hoi hoi fijn te horen dat alles spoedig verloopt.wij denken aan jullie het lijkt mij een geweldige ervaring lieve groet jan en mariette

• 18 Mei 2017 - 17:38

Brigitte:

Hoi hoi....
    Wat een avonturen weer, leuk hoor!
    Super trots op jullie

• 19 Mei 2017 - 10:41

Jo Vergouwen :

Hoi Rob en Marian het is wel een avonturier als ik dat zo lees iedere dag ik wens jullie alles goeds en dat het maar spoedig mag verlopenik ben heel trots op jullie geniet er van groetjes jo vergouwen