7e dag zondag 14 mei villiers-le- morhier Bonneval - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 7e dag zondag 14 mei villiers-le- morhier Bonneval - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

7e dag zondag 14 mei villiers-le- morhier Bonneval

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 Mei 2017 | Frankrijk, Bonneval

7e dag zondag 14 mei Villiers-le-morhier naar Bonneval 70 km.
Vanmorgen 13 graden oplopend naar 23 graden.
Vanmorgen uit geslapen blijven liggen tot 8.00 uur omdat het zondag en Moederdag is. Maar ook een beetje omdat we gisteren verder gekomen zijn dan de bedoeling was. Vannacht allebei goed geslapen ondanks dat ik toch vroeg wakker ben maar we zijn met zijn tweeën dus samen uit samen thuis of te wel geven en nemen. (Rob lag ook nog wel lekker hoor!)
Vanmorgen rustig aan begonnen pas om 9.30 uur van camping af nadat we rustig hebben ontbeten en ik de 2 vorige blog nog op grammatica moest controleren.
Voordat we de route hebben bereikt volgens het boekje al 3 stops gemaakt 1e bij dorps markt waar we paar bananen kopen en vragen of er ook een bakker in de buurt is deze is 100 mtr. verder op daar weer gestopt het is hier druk veel Franse komen hier om vers brood het duurt ook even, als we dan weer op de fiets zitten bedenken we ons zelf dat we nog geen water hebben dus als we een super markt voorbij rijden hier ook weer even gestopt water zo gevonden afrekenen en verder, het is dan inmiddels een uur later en we hebben dan nog geen 10 km. afgelegd. Het streven is om vandaag chateaudun te bereiken 85 km. verder naar het zuiden het weer ziet er niet slecht uit enkel weer wind op kop. 10 km. voordat we Chartres bereiken gaat het behoorlijk regen maar het geluk is dan aan zijde want we komen voorbij overdekt bus hokje gereden parkeren onze fietsen en gaan zelf even droog zitten en nemen dan ook gelijk een Danone power als de bui bijna over is ziet het ernaar uit dat het weer opklaart we gaan verder en we zijn dan snel in Charters waar we de kathedraal gaan bezoeken deze hebben we snel gevonden deze keer geen emotie bij mij Marianne wil nog wel een kaarsje branden en even een moment voor zich zelf we hebben ook nog een kaarsje voor Thessa aangestoken bij de Heilige Theresia na dat we de kathedraal bekeken hebben gaan we naar buiten en als het dan 12.45 uur is geworden stelt Marianne voor een soepje te gaan eten ik vind het hier eigenlijk nog te vroeg voor maar omdat ik tijdens de reis in 2015 de fout gemaakt heb te weinig te eten geef ik mezelf over, ( zo zie je toch maar dat ik mijn best doe om op tijd te eten valt niet altijd mee hoor maar de aanhouder wind!) wel kijk ik nog even waar we het best kunnen gaan zitten €€€, de locatie is een verouderd eet tentje tegen over de kathedraal maar de soep smaakt heerlijk.
We vervolgen onze weg welke vandaag door de wind tocht nog tegenvalt, ik stel voor dat Marianne een gedeelte voor rijd zodat ik uit de wind kan zitten.
Na 60 km. te hebben afgelegd lassen we een pauze in lekker op bankje in zon en nog wat eten bekijk het route boek nog eens en overleggen of we ons doel vandaag gaan halen of dichter bij overnachten vanaf nu nog 10 km. Tot een volgend camping als hij er nog is we gaan dit proberen moeten wel 2 km. Van de route af en als de camping gesloten is dan moeten we verder.
Geluk camping is open en als we aan komen zijn we de eerste gast voor vandaag dus we kunnen een plekje uitzoeken.
Tent opzetten in de zon, douchen en kleren gelijk wassen om in de zon te drogen te hangen de zon zakt echter al snel achter de bomen waardoor was niet droog is dit zien we morgen dan wel weer.
Er is in de nabijheid van camping receptie WiFi waar we gaan zitten aan camping tafel
en Marianne gelijk potje kookt terwijl we hiermee doende zijn komt er nog een gast met caravan binnen en even later een fietster met weinig bepakking.
Later blijkt dit een landgenoot te zijn welke vanuit Portugal via Santiago met de fiets terug naar Nederland rijd hij heeft 6 maanden stage gelopen in Lissabon en studeert aan TU in delft luchtvaart techniek.
Na het afronden van zijn stage heeft hij besloten om met de fiets terug te komen in plaats van met het vliegtuig hij fiets per dag gemiddeld 150 km. ook hij vind Frankrijk niets en wil hier dan ook zo snel mogelijk doorheen.
Wij gaan morgen proberen weer 80 km. te rijden voor vandaag is het weer goed geweest 22.30 uur

Houdoe.

• 16 Mei 2017 - 09:24

Wilma Potter:

Hallo Marianne en Rob,

leuk om jullie reisverslag te lezen, en zo een klein beetje mee te kunnen ' reizen'!

• 16 Mei 2017 - 14:12

Jo Vergouwen :

Hoi marian en rob leuk om van jullie alles te kunnen volgen ik hoop dat je eenvoorspoedige reis mag hebben en goed weer groetjes en veel geluk jo