Oud Gastel Santiago dag 10 - Reisverslag uit Pouillac, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 10 - Reisverslag uit Pouillac, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 10

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Mei 2015 | Frankrijk, Pouillac

10e dag reisverslag zaterdag 09-05-2015.
Chatellerault naar Chateau- Garnier 85 km. op dag teller.
Vertrek 9.15 uur einde rit 17.30 uur.
Temp. vanmorgen ca 14 graden overdag oplopend naar 24 graden.
Bewolkt en zonnig wind kracht 3 niet op kop.

Overnacht in hotel low budget novelle class inclusief ontbijt.
Ik heb er voor gekozen de nacht te verblijven in Chatellerault omdat er een groot
scala aan overnachting plaatsen zijn tegen redelijke tarieven.
Ben voor de avond buiten de deur gaan eten bij steakhous welke in de buurt zit.
Vanmorgen uitgeslapen omdat er pas vanaf 7.30 uur ontbeten kan worden.
Na op mijn gemak te hebben ontbeten terug naar kamer spullen pakken en zakken.
Heb gisteren avond besloten vandaag slechts 80 km. af te leggen omdat de laatste twee dagen het laatste stuk te veel energie vraagt.
Ook heb ik in route boek gezien dat er op dit deel wat nu komt niet veel overnachtings mogelijkheden zijn en heb in recensies gelezen dat de camping welke ook op 80 km. afstand ligt niet veel voor bijzonders is.
Als ik dan daags daarna weer 80 km. plan dan is er weer een plaats waar meerder hotels te vinden zijn.
Ik probeer voor vertrek alvast het ene hotel wat op 80 km. afstand ligt te bellen om een kamer te reserveren en dat lukt geeft rust in mijn hoofd na de afgelopen dagen.

Vanmorgen eerst weer even wat moeite om op het juiste pad te komen, omdat er een stuk van de route niet meer toegankelijk is maar met de hulp van navigatie lukt het weer om de juiste route te vinden.
Eerste deel is wel aardig door straatjes in stad, bijzonder de oude stijl en mooie stromend riviertjes, bij het uitrijden van de stad weer de leegte en weer lijkt het of je alleen op de wereld bent, komt het misschien omdat het zaterdag is en of de Fransen pas later opgang komen?
Tegen de middag net voor ik de stad Poitiers uit ga nog een plek gezocht om wat te eten, de meeste restaurant zijn nog gesloten na diverse plekken te hebben gezocht via navigatie heb in een winkel centrum een restaurant kunnen vinden waar het er goed uit ziet. Buffet stijl besluit eens een keer spaghetti te nemen voor wat later blijkt heb ik te bescheiden opgeschept wat ik half in de middag zal merken, omdat
je tijdens het fietsen veel meer verbrand dan normaal thuis.
Zit er even doorheen ook omdat dit gedeelde van de route behoorlijk saai is en er ook geen dorps delen zijn waar een bakker is als ik er dan toch een tegen kom om 14.25 uur dan is deze gesloten tussen de middag 12.00 en 15.00.
Ook vandaag gaat het laatste stuk weer moeizaam en ben dan ook blij dat ik om 17.00 uur kan stoppen.

Hotel gaat pas om 17.00 uur open ben dus niets te vroeg.

Later in de avond in restaurant van hotel zitten er twee caminos Nederlanders Jan en Geert uit Biddinghuizen worden dit jaar beide 65 jaar en maken de tocht daarom, tijdens demaaltijd lekker bij gepraat zij zien wel wanneer ze aankomen en nemen de tijd als het regent dan stoppen ze eerder, als de zon schijnt nemen ze een camping zoals ook vanavond de camping waarover ik gelezen heb is volgens hun redelijk want wat heb je nodig naast een slaapplaats?

Ik wil morgen 80 km. afleggen om in de plaats Angouleme te overnachten.
Vanaf morgen zie ik dan wel of ik dit tempo aanhoud of dat ik iets terug schakel.

Begin na een week in te zien dat tijd en plannen betrekkelijk is anders dan wat wij in Nederland gewent zijn ( hier geld de Franse slag ) wat vandaag niet is kan morgen ook.

22.30 Bed tijd want morgen gaat de zon opnieuw op

Groeten Rob Houdoe







  • 10 Mei 2015 - 11:09

    Jose:

    Wat een km heb je al gemaaakt zeg. Recpect voor jou. Dit is dan waar een pelgrims tocht voor bedoeld is. Op jezelf aangewezen zijn, afzien, het ritme en hectiek van alle dag leren loslaten, maar zien wat de dag brengt en genieten van de mooie momenten van de dag. Zorg goed voor jezelf Rob, op naar de Pyreneeën. Vanuit Den Bommel hartelijke groet van de Geelhoedjes.

  • 11 Mei 2015 - 18:44

    Adrienne Van Den Bosch:

    Rob,

    Wat ben je al ver, heel knap, lees elke dag je verslagen. Petje af voor jou!
    En dat helemaal alleen op jezelf aangewezen zijn. Ik begrijp je emoties erg goed.
    Vanuit Oud Gastel, de Meir, de groetjes va René en Adrienne

  • 11 Mei 2015 - 22:53

    Mariette:

    rob je gaat als een speer. Heb echt bewondering voor je dat je dit zo in je eentje doet. heb over je emotie gelezen wat mij wel ontroerde. geniet van de mooie momenten en pas goed op jezelf. groetjes mariette en de rest

  • 11 Mei 2015 - 23:15

    Jac En Jolanda:

    Rob we hebben je verslagen gelezen en houden ze bij , maar zou zeggen chapo ,pluk de dag en geniet ervan maar ook de volgende dag .Hou je eetpatroon goed onder controle ,tank super dat is de beste voedselbron die eris en dan ga je dit ook redden succes de komende dagen denk niet aan wat er komen gaat maar geniet van wat je aan het doen bent
    Au revoir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 29496

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: