Oud Gastel Santiago dag 11 - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 11 - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 11

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Mei 2015 | Frankrijk, Angoulême

11e dag reisverslag zondag 10-05-2015

Chateaudun- Garnier naar Angouleme 80 km. op dag teller.
Vertrek 9.00 uur einde rit 17.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 14 graden overdag oplopend naar 28 graden.
Kwalificatie cijfer 9+ durf net geen 10 te geven zonnig weinig wind.

Vannacht overnacht in Hotel le Castel, bij nader inzien toch beter voor camping kunnen kiezen hotel is tegen gevallen kamer met kleine douche ruimte, ramen kunnen niet open en ontbijt zeer bescheiden brood en jam en dit alles voor een prijs waar je normaal meer van verwacht.
Vertrokken met goede moed weer ziet er goed temp.
Is bij vertrek 12 graden en loopt in de voormiddag op naar 26 graden en later in de middag naar 29 graden pffff.
Omdat ik keuze gemaakt heb vandaag slecht 80 km. te rijden doe ik rustig aan neem wat kleine pauze en neem de tijd voor bakje koffie op terras in pittoreske dorp Manot. ( Wat is het hier lekker zitten ).
Na een 2 bakje te hebben genuttigd is vind ik het weer tijd om verder te gaan want ik zit nog niet aan de helft.
Vandaag ook de 1000 km. gepasseerd Rob je bent goed bezig.
Vanmiddag wil ik iets tussen door eten omdat ik de laatste dagen op het eind geconfronteerd ben met te weinig energie, kijk in de plaatsen waar ik dan langs kom uit naar een eet gelegenheid, maar vind deze weer niet of toch een snackbar / pizza tent,
Hier dan maar iets besteld en even lekker uit de zon gezeten want het is inmiddels behoorlijk warm 28 graden geworden.
Na de maaltijd te hebben geconsumeerd valt het tegen om weer in het ritme te komen, dus langzaam verder gaan.
De zon prikt behoorlijk en ik moet meer drinken dan ik de laatste dagen gewend ben geweest ben hier op berekend dus geen probleem, ook regelmatig smeren tegen de zon en later in middag pet weer bij opgezet, wat valt dit tegen ( maar we willen tocht goed weer ) ben blij dat ik de tocht nu maak en niet in de zomer dit hakt er nu al in.
Omdat ik al voor 16.30 Angouleme binnen rijd besluit ik de route variant te nemen is behoorlijk zwaar stijle hellingen op maar is ook weer gelukt.
Inchecken in hotel ibis en even uit de zon.
De fiets mag ik plaatsen op afgesloten auto parkeer plaats en dit is uit de zon, na spullen op de kamer te hebben gelegd de fiets een beetje schoon gemaakt de ketting gesmeerd daar heb ik nu ook tijd voor en bedenk me zelf, dat ik de tent welke al 2 dagen eerder nat is ingepakt ook nog wel te droge kan hangen dit kan ook op parkeer plaats achter het hotel.
Ga dan lekker douchen en hierna de stad nog even, wat een stijle straatjes.
Oude bouw stijl met heel veel smalle steegjes heeft wel iets.
Ben later in de avond nog buiten de deur gaan eten, omdat ik iets van pasta wil en geen friet is dit even zoeken, eet gelegenheden ten over maar bij na allemaal met friet en die heb ik vanmiddag al op.
Na even zoeken heb ik iets gevonden in een van de smalle straatjes.
Wat hier opvalt is dat er avonds later na 9.00 uur nog mensen aanschuiven.
Ik ben terug naar hotel gegaan en hier nog even route boekje door gebladerd en weer bericht bekeken ziet er top uit voor de aankomende dagen veel zon en matig wind.

Dan nog even een voorzet aan reisverslag

Het is inmiddels weer 23.30 uur geworden.

Groeten Rob Houdoe


  • 12 Mei 2015 - 20:27

    Marianne:

    Weer een mooi verslag Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 29498

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: