Oud GAstel Santiago dag 9 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud GAstel Santiago dag 9 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud GAstel Santiago dag 9

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Mei 2015 | Frankrijk, Châtellerault

9e dag reisverslag vrijdag 08-05-2015.
Vouvray naar Chatellerault 95 km. op dag teller.
Vertrek 9.20 uur einde rit 18.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 11 graden overdag oplopend naar 20 graden.
Kwalificatie cijfer 6 veel regen niet heffing maar wel vanaf 12.30 tot 16.00 uur soms wind op kop kracht 2-4,

De nacht door gebracht op camping te Vouvray goede accommodatie echter niet druk.
Opgestaan om 7.30 uur, tent leeg gehaald en spullen verplaats naar naast gelegen sanitair gebouw waar ik alles in de tassen kan doen.
Reden hiertoe het is vanmorgen voor opstaan gaan regenen en omdat er verder toch niemand op de camping is kan ik mooi gebruik maken van deze ruimte om alles overdekt op te bergen en tent in te pakken.
Het ziet er bewolkt uit en loop van de dag gaat het opnieuw regen welke behoorlijk lang aan houd niet hard maar je word er wel nat van.
Vandaag 1e boekje uitgereden tot in Tours hier van boekje gewisseld deel 2 van 3. Het gaat voorlopig gedurende de trip voorspoedig met afgelegde afstanden maar wat moet je verder als je alleen bent.
In Tours de kathedraal bezocht om hier weer een kaars je op te steken en een stempel bij te laten plaatsen.
Route vervolgd deels door Tours mooie stad groot en niet zo druk omdat het 8 mei ( bevrijding dag ) is en heel Frankrijk dan verlof heeft
In de morgen als ik door Tours fiets kom ik diverse sportieve Fransen tegen welke hun ronde aan het joggen zijn, verder is het nog rustig tot in het centrum.
Als ik de stad bijna uit ben en ik mijn regenjas aandoe omdat het gaat regen en gelijk maar wat proviand tot me neem komen er 2 fietsers aan zij stoppen en vragen in het Engels waar ik naar toe ga vertel hem naar santiago en vraag waar hun vandaan komen Nederland dat is makkelijk even bijpraten. of ik al veel caminos ben tegen gekomen ik moet hun vertellen dat zij dan tot op heden de eerste zijn welke ook naar Santiago gaan.
Een van da twee heet ook Rob en is toevallig vandaag jarig en zijn metgezel heet Cor.
Ook hebben we het over waarom we de rit maken.
Omdat Rob vandaag jarig is hebben ze besloten vandaag niet te ver te gaan ik besluit dan om alleen verder te gaan.
Wel komen we elkaar in het begin nog regelmatig tegen.
Verder verloop van de dag er zijn stukken bij waar je geruime tijd niemand ziet behalve een luxewagens, de dorpen lijken wel uitgestorven of dit komt door 8 mei zal er ongetwijfeld mee te maken hebben maar feit is dat het wel erg rustig is.

Later in de middag stopt het regen en trekt de wind aan ik vind dat het welletjes is geweest en raadpleeg het boekje voor adressen m.b.t. overnachten 15 km. verder op is er een plaats waar meerder hotels zijn en besluit hierdoor naar toe te rijden
Heb gekozen voor een lowbudget hotel omdat ik toch geen luxe wens enkel een goed bed en warme douche.

Na opfrissen een hapje eten buiten de deur en nog even een voorzet geven aan dagverslag en dan onder de dekens.

22.45 uur bed tijd en zien wat morgen brengt.

Groeten Rob Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 29489

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: