24e dag woensdag 31 mei naar Estepar - Reisverslag uit Estépar, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 24e dag woensdag 31 mei naar Estepar - Reisverslag uit Estépar, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

24e dag woensdag 31 mei naar Estepar

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 Juni 2017 | Spanje, Estépar

24e dag woensdag 31 mei
naar Estepar 80 km. temp. 12 – 25 graden

Vanmorgen opgestaan 7.00 en gaan fietsen 8.00 uur.
Vannacht geslapen in hotel Belorado aan de route.
Temperatuur vanmorgen bij vertrek 12 graden lopende de middag oplopend naar 25 graden maar als je dan helling op moet met stijging percentage 6% over afstand van 3 km. Loop de lichaam temperatuur hoger op. Wat opvalt is dat steeds meer restaurants langs de oude snelweg gesloten zijn geen bestaand recht meer ook het hotel waar we gisteren hebben overnacht geef ik geen jaar meer slechts enkele gasten waarvoor je per kamer € 45,00 betaal en voor avond diner € 12,00 p.p. Dan kom je niet uit de kosten. Vandaag eerste deel van de dag gas gegeven om vanmiddag nog wat tijd door te kunnen brengen in Burgos waar we de kathedraal hebben bezocht zelfs Marianne die wel iets gewend is vind deze overweldigend. Te groot te veel blink bling.
Als we dan vanmiddag op een terras iets gaan eten denkt Marianne een bekende te zien zij spreekt hem aan en jawel het is Emiel van de gym Oudenbosch en komt uit Hoeven ook hij is met zijn vrouw onderweg naar Santiago de compostella ook met de fiets.
Later in de middag fietsen we door naar Estepar waar we gaan overnachten hier zie je dat de werknemers welke in de ochtend vertrekken pas na 20.00 uur terug komen in het hotel voor een overnachting dus conclusies wat hebben we het goed in Nederland.
Wat ook opvalt is dat er hier over het algemeen enkel vracht wagens rijden met Spaanse kenteken en Spaans chauffeurs uitgezonderd een enkel Poolse wagen maar die kun je op een hand tellen anders dan in Nederland.
Vanavond zijn we buiten ons hostal gaan dineren waar we zoals hier gebruikelijk weer een fles vino tinto en Aqua hebben genuttigd.
Het is dan weer 21.30 uur als we naar ons slaap plaats terug lopen om te gaan genieten van onze nacht rust.

Houdoe

• 01 Juni 2017 - 09:47

Jose:

Prachtig, zoals Thessa altijd zegt, Marianne ziet altijd wel een bekende!!!

• 01 Juni 2017 - 12:00

Jo Vergouwen :

Hoi Rob en Marianne jullie zijn heel goed bezig jullie haden nog niet zo veel gefietst maar het gaat goed we houden het bij maar nog een week en dan zit het er op maar ook toevallig dat je daar een bekende tegen komt je ziet maar weer de Weereld is maar klein ik wens jullie veel sterkte en succes en moet houden gr Jo Vergouwen