Oud Gastel Santiago dag 24 - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 24 - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 24

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Mei 2015 | Spanje, Población de Campos

24e dag reisverslag 23 april 2015
Burgos naar poblacion netto 85 km.
Vertrek 8.30 uur einde rit 15.30 uur
Temp. vanmorgen ca 14 graden overdag oplopend naar 24 graden in de middag.

Vannacht overnacht in hostal te Burgos kleine kamer ca. 3 x 4 mtr. met bed, bad en toilet ruimte op 2 verdieping van appartementen complex.
Heb deze nacht goed geslapen echter tegen de ochtend komt kriebel hoest weer op en omdat de muren nog al gehorig zijn neem ik iets te drinken en ga recht op in bed zitten, dit scheelt.
Omdat ik pas vanaf 8.00 uur met de fiets in de lift naar beneden kan ben ik pas na 7.00 opgestaan en op mijn gemak alles weer gereed gemaakt.
Nadat ik met fiets buiten ben eerst nog ontbijtje nemen waar ze volgens gisteren gevraagd te hebben vanaf 8.00 uur open gaan.
Als ik net voor 8.30 uur aankom is alles nog gesloten, de stad maar uit zien te komen en proberen onderweg nog wat te vinden inmiddels weer half uur verder voordat ik terug op de route zit en de stad uit ga.
Vanaf het punt dat ik de stad uitga gelijk een klim van 2 km. met een stijgings percentage van 5 tot 7 % neem me voor dit op mijn gemak aan te doen en niet nu al zo vroeg op de dag al mijn kruit te verschieten want wie weet wat er nog komt.
Na ca 10 km. zie ik een tankstation met mogelijk wegrestaurant aan de rand van snelweg waar achter ik langs fiets omdat deze vlak bij een afrit zit besluit ik hierna toe te gaan stukje tegen het verkeer in en als ik aan kom kijken ze wel een beetje raar van hoe komt die fietser hier maar heb ik geen moeite mee want niemand die me kent.
Gelijk als de vorig dag bestel ik een koffie met omelet en nadien nog een koffie.
Even later vérvolg ik mij route, kom de gehele morgen weer geen fietser tegen wel lopers en weer vind ik het vreemd.
Het waait behoorlijk kracht 4 tot 5 waarbij het geluk vandaag aan mijn zijde is want de gehele dag heb ik de wind grotendeels mee en ik kan je zeggen dat dit wel een verschil maakt dus is het vandaag een makkie, ook omdat het groten deels de rest van de dag redelijk vlak is, wel stukken mét grote open vlakte ( als de wind niet mee zou werken had het vandaag wel anders geweest ).
Om 12.30 uur kom ik door aardig plaatsje St. Anton waar een restaurant is en ga naar binnen of ik hier iets kan eten of pas vanaf 13.00 uur, persoon gebaard vanaf een uur en prijs voor menu tien vingers, ik besluit even te wachten omdat ik vandaag tocht
alles mee lijk te hebben en anders veel te vroeg op bestemming aankom, werk tussen door terwijl ik wacht aan dag verslag.
Om vijf over een ga ik naar binnen waar ik een tafel toegewezen krijg we zitten hier in het zuiden dus wordt het een half uurtje later maar dan gaat het wel snel en om twee uur zit ik weer op de fiets.
Vervolgens volgen er twee lange wegen in open veld met glooiende weg klein stukje hiervan werken tegen de wind in maar als je de wind dan eenmaal mee heb dan gaat het allemaal van zelf.
Tegen vier uur kom ik aan in plaatsje Fromista waar ik gepland heb te willen stoppen maar omdat ik de wind nu mee heb en het hier nog al druk uit ziet met pelgrims besluit ik een stukje door te rijden want over 3 km. komt er een plaatsje waar ze ook slaapplaatsen moeten hebben en anders over 15 km.
Als ik in plaatsje aankom neem ik telefonisch contact op of er plaats is, geen probleem is een plek waar ze zowel op een locatie een alberge als hotel hebben, ik kies voor hotel ook kun je hier dineren en ontbijten, dat is wat ik wil.
Inchecken, douchen ook kleren nog even wassen want heb buiten meer was zien hang na wassen kleding ophangen en even lekker in de zon zitten en bij praten met Engels koppel, wel ben ik weer de enigste fietser.
Om 19.00 uur gezamenlijk dineren en om 21.15 vinden de meeste het weer bed tijd ik besluit dan ook maar naar mijn kamer te gaan en vandaag op tijd te gaan liggen.

Groeten Rob Houdoe

Groeten Rob backx

  • 24 Mei 2015 - 19:29

    Karin:

    lieve Rob!
    Wat een mooie reis toch! Je neemt nu de dagen veel meer zoals ze komen denk ik, klopt dat?
    Niet te geloven dat je nog maar een paar dagen moet fietsen en dan fysiek je doel bereikt hebt. Ik hoop dat je ook mentaal vindt of hebt gevonden wat je zocht.
    Veel groeten van Karin

  • 24 Mei 2015 - 22:02

    Jac & Jolanda:

    Chapeau dat je al zo ver gekomen bent ,de finish is al bijna in zicht
    Probeer de laatste dagen nog lekker ontspannen te fietsen en vooral te genieten van de momenten.
    Het belangrijkste is straks niet dat je gefinished bent, maar dat je de juist de
    Moed had om te starten.
    Elke kilometer die je nu nog aflegt, is straks misschien je beste moment van heel je avontuur
    Succes en nogmaals de hoop dat je met deze fietstocht gevonden hebt waarna je naar op zoek bent.

    Groetjes uit gastel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 29489

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: