Oud Gastel Santiago dag 23 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 23 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 23

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Mei 2015 | Spanje, Burgos

23e dag reisverslag vrijdag 22-05-2015
Belorado naar Burgos slecht 65 km.
Vertrek 8.15 uur einde rit 13.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 12 graden vanmorgen terug gezakt naar slechts 4 graden en later in de middag tocht weer oplopend naar 16 graden.

Vanmorgen op mijn gemak gedaaan, heb geen haast omdat ik vandaag de stad Burgos wil bezoeken heeft een grote kathedraal en verder grote plaats waar wat te zien moet zijn.
Ik heb eens gekeken hoeveel kilometer ik nog moet rijden 600 km. om volgende week weekend in Santiago te komen en wat dan de afstand is welke ik per dag aan kan houden.
Het blijkt dat ik op schema zit voorzover ik dit voor vertrek heb aangenomen.
Nu ik gisteren iets langer ben door gegaan hoef ik nu dagelijks niet zover te gaan en ga ik waar wat te beleven is meer stil staan en cultuur snuiven.
Kom de hele morgen geen fietser tegen op de route en heb wel trek in iets, dan kruist het Jacobs pad een snelweg waaraan een wegrestaurant staat ik besluit hier aan te rijden hier moet wat te krijgen zijn op het moment dat ik de weg oversteek komt aan de zijkant van de snelweg nog een fietser aan hij komt achter op.
Hij is een spanjaard met mountainbike bike hij heeft ook in Belorado overnacht en rijd langs vluchtstrook snelweg ik vraag of hij ook in alberge heeft geslapen maar dit doet hij nooit hij kiest voor hostal is geen hotel maar hostal heeft kleiner kamer en is niet zo duur waarbij je wel een kamer voor je zelf heb vraag wat de prijs normaal is, denk aan € 30,00 tot € 40,00.

Binnen terwijl we even bijpraten neem ik een broodje ei met ham, een koffie met omelet en nadien nog een sinaasappelsap, als ik ga betalen valt dit alles mee slecht € 7,25.
De Spanjaard rijd gemiddelde tussen de 70 en 80 km. per dag dan ben ik dus ook goed bezig.
Als ik de route weer vervolg bedenk ik mezelf dat ik vandaan ook probeer een hostal te nemen want je moet alles in je leven een keer gedaan hebben en ik heb vannacht slecht geslapen, kriebel hoest gehad wat ook irritant is voor andere pelgrims.
Als ik later in Burgos arriveer is het 13.00 uur en ga ik eerst opzoek naar toeristen bureau in centrum is goed aangegeven waar te vinden, net voor ik de stad muur door fiets zie ik mijn amigo van van morgen staan ik groet hem komt naar me toe en even later gaat hij verder waarbij we elkaar buen camino wensen.
In het toeristen buro krijg ik een platte grond van stadskern met daarop aangegeven o.a. de hotels, hostels, en alberge met daarbij straatnaam en telefoonnummer.
Maak de keuze net buiten de binnen ring een slaapplaats te zoeken na 2 telefoontjes is me dit gelukt, ook voor de fiets moet het lukken ( fiets moet wel met lift naar 2e etage maar volgens eigenaar moet dit lukken, daar aangekomen klopt het fiets verticaal in lift en deur kan net dicht.
Als ik me zelf heb gedoucht ga ik de stad in omdat ik nu weet dat je tussen 13.00 en 15.00 uur kunt eten besluit ik om 14.50 een restaurant binnen te lopen en vraag of ik nog een del dia menu kan bestellen, dit kan en na dit op te hebben de stad in om e.e.a. te bekijken.
Burgos grote stad met enorme kathedraal waar je tegen betaling pelgrim tegen gereduceerd tarief een looproute krijgt met soort van telefoon waarbij uitleg word gegeven per kapel in je eigen taal, goed georganiseerd.
Wat opvalt is dat het een grote kathedraal is welke bestaat uit meerdere kappellen welke stuk voor stuk overweldigend zijn uitgevoerd met houtsnijwerken en muur schilderingen.
Na het stad centrum een beetje te hebben verkent besluit ik terug te gaan naar mijn kamer om nog even aan reis verslag te gaan werken alvorens om 20.30 uur buiten de deur te gaan eten.
Het is koud en er staat behoorlijk wind, dus loop behoorlijk door om snel naar binnen te kunnen, bestel een menu del dia ( voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en glas wijn ) dit alles voor slechts € 10,00 .
Na dit te hebben genuttigd terug naar kamer en onder de dekens het is intussen weer 22.30 uur geworden.



Groeten Rob Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 29482

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: