Oud Gastel Santiago dag 8 - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 8 - Reisverslag uit Vouvray, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 8

Door: Rob Backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Mei 2015 | Frankrijk, Vouvray

8e dag reisverslag donderdag 07-05-2015.
Chateaudun naar Vouvray 115 km. op dag teller.
Vertrek 9.00 uur einde rit pas 19.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 12 graden overdag oplopend naar 20 graden.
Weinig wind kracht 2 - 3, droog en zonnig

Afgelopen nacht overnacht in ibis hotel goed bevallen en betaalbaar.
€ 55,00 inclusief ontbijt
Na ontbijt fiets bepakt en op route, eerst weer begin van route vinden maar met behulp van navigatie systeem lukt dit aardig.
Om uit de stad te komen eerst weer wat klimmetjes beloofd weer wat? Maar valt mee vergeleken met gisteren.
Vandaag groot stuk langs de Loire gefietst PRACHTIG omgeving genieten
Later in de dag leid het pad zich van de Loire vandaan ook hier is het mooi wel een paar kleine klimmetjes.
Regelmatig gestopt om wat tot me te nemen wat ik bij heb en tevens dan even rust.
Later in de dag bij supermarkt nog iets ingeslagen voor morgen en probeer bij eet gelegenheid gelegen aan winkel centrum wat te bestellen raad eens (gaat niet ben te laat 16.00 uur ) word door verwezen naar boordjes zaak maar die hebben ze in supermarkt ook dus ga daar naar binnen en neem mee wat ik denk nodig te hebben.
Ik vind het nog te vroeg nu al te stoppen 80 km. Op teller en buiten ga ik enkel adressen afbellen om te vragen of ze nog plaats hebben voor vanavond.
Ik spreek geen Frans, zij wel maar verder ook geen Engels dus geen succes.
Dan weer maar een camping of kom ik onderweg nog wat tegen, helaas kom niets tegen de eerst camping staat in boekje is nog niet open te vroeg in seizoen dan naar de volgende wel wat verder maar vandaag gaat het lekker dus voor.
Is echter wel iets verder dan in boekje staat maar ik kom er om 19.00 uur aan bij receptie weer geluk, mevrouw spreekt Engels en goed ook.
Goed ogende camping behalve het hoge gras en niet druk voorziening zijn goed, plaats mag ik zelf uit zoeken in het hoge gras is nog niet gemaaid want het heeft de laatste dagen behoorlijk geregend en de camping is pas open vanaf 01 mei
Ben de enigszins gast op een carvan na, dan maar plaats dicht bij sanitair gebouw genomen.

Buiten de poort 250 mrt. om de hoek lekker gaan eten. italiaan.

Terug op camping is het donker geworden en er brand ook geen verlichting met zaklamp op zoek naar mijn staan plaats.
Nog even voorzet geven van dag rapport en dan
Oogjes dicht en snaveltjes toe slaap lekker.

23.00 uur

Groeten Rob Houdoe

• 08 Mei 2015 - 20:31

Jose:

Nou Rob al heel wat km gemaakt zeg. Petje af !!!!!! En je wordt nog een ervaren kampeerder. Geniet ervan. Groetjes uit Den Bommel.

• 09 Mei 2015 - 10:57

Karin:

je blog gevonden Rob! Ga dit weekend bijlezen. Succes! Ben trots op je!