26e dag vrijdag 02 juni naar Leon 70 km. - Reisverslag uit León, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 26e dag vrijdag 02 juni naar Leon 70 km. - Reisverslag uit León, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

26e dag vrijdag 02 juni naar Leon 70 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Juni 2017 | Spanje, León

26 e dag vrijdag 02 juni naar Leon 70 km.
Temperatuur vanmorgen 14 graden oplopend tot 25 graden geen regen.
Vannacht geslapen in luxe hotel tegen pelgrims tarief luxe kamer kingsize bed.
Was vergeleken met gisteren lekker rustig waardoor heden morgen later wakker dan gepland maar past in schema want vandaag gaan we toch maar 70 km. naar Leon.
Vertrek om 9.00 uur en eerste tussen koffie stop na 35 km. Na een half uurtje te hebben gezeten wil ik verder want ik wil voor 14.00 uur in Leon zijn om langs touristenburo te gaan om te vragen naar overzicht van slaap plaatsen.
Vandaag weer enkel smokkelaars gezien lopers welke met de bus verder gaan.
Maar als je het Tracy van vandaag aflegt heb je er ook wel enig begrip voor want een weg 20 km. lang met slecht een tussen dorp en verder open vlakte dan zou je dit misschien ook wel doen.
Het lukt ons om voor twee uur bij het toeristenburo te zijn 13.30 uur zijn we binnen en krijgen we een map met daarop diverse alberge we gaan naar plaats waar plek zou zijn maar volboekt dan vragen we beleefd of hij nog een ander plaats weet eerst niet maar nogmaals gevraagd en hij belt een alberge iets verder vanaf centrum. Waar nog plek is wij daar naar toe en er is nog inderdaad nog plek.
Fiets van bepakking ontdoen, bed ( stapel ) uitzoeken een wasje draaien welke binnen 30 minuten programma klaar is buiten hangen want droogt snel hier ondertussen zelf ook snel even douchen alvorens we naar terug gaan naar het centrum voor gezelligheid waar we nadat we door de stad gefiets zijn nog een terrasje pakken.
Later als we terug zij in de herberg eerst nog even boodschappen doen voor avond maal welke we hier zelf kunne bereiden goed faciliteiten en later op de avond
gezellig met andere pelgrims babbelen.
Waarna we naar bed gaan is dit keet een slaap zaal met 17 stapel bedden in een zaal waarvan de bovenste bedden dit keer niet gebruikt worden onder allemaal wel gevuld.

Houdoe.

• 04 Juni 2017 - 19:36

Jose:

Wauw, jullie gaan wel goed zeg. Liggen voor op schema denk ik. Wat een km gemaakt in 4 weken. Petje af!!! Over enkele dagen aankomst in Santiago en dan nog enkele dagen over om te genieten in Santiago en omgeving? Veel plezier en genot voor de laatste dagen. Groet Hans en José.

• 04 Juni 2017 - 20:07

Olaf En Kimberley:

Hoi rob en Marjan!
    Respect voor de al gefietste kilometers en nog veel succes met de aankomende km!! Veel plezier en geniet ervan! Groetjes Olaf en Kimberley!