15 e dag maandag 22 mei cadillac naar onesse et la - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 15 e dag maandag 22 mei cadillac naar onesse et la - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

15 e dag maandag 22 mei cadillac naar onesse et la

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Mei 2017 | Frankrijk, Onesse-et-Laharie

15e dag maandag 22 mei van cadillac naar onesse et laharie 106 km.
Vanmorgen opgestaan 7.00 uur vertrek 8.15 uur even langs bakker voor wat
Proviand en op route.
Eerste deel verloopt voorspoedig voor 11:00 uur al 40 km. op de teller dan begint het te regenen maar we komen net bij een kerk waar even naar binnen kunnen, wachten de bui af en gaan weer verder als het opklaart loopt de temperatuur behoorlijk op tot 34 graden we maken een koffie stop zodra dit ergens kan en nemen beide 2 koffie en batterij bijladen waarna weer verder.
Tegen 12.45 vraagt Marianne of net nog ver is naar Muistie daar heb ik in 2015 overnacht bij een paarden manege. En willen we nu even stoppen voor een klein pauze om binnen uit de zon iets te kunnen eten uit eigen proviand en bij te komen van de warmte. Daar aan gekomen arriveerde net de grote chef maar begrijpt mij niet dan wijst hij mij stap in mijn auto nog de zelfde als kn 2015 patrol hij rijd door eigen weg en dor weiland waarna we arriveren bij wat later blokt zij zoon wie als tolk kan functioneren ik zeg tegen he m dat ik 2 jaar eerder ook geweest ben aan laat hem een foto zien met een van hun paarden er op die erkent hij en vraag of we even gebruik mogen maken van hun faciliteit om op adem te komen en gebruik maken van hun keuken na dit vertaald te hebben is goed en ik weer terug met patrol naar manege.
Na een uurtje te hebben gepauzeerde lekker in koel binnen ruimte uit de zon weer verder vraag nog even wat de schade is maar gelijk als in 2015 wil hij er niets voor hebben ik geeft hem een nacht vergoeding en zeg doe er maar mee wat je wil en we gaan, naar mate de tijd verstrijkt komt er meer wind een word het afzien om tegen de wind in te fietsen maar volhouden soms Marianne aan kop en ik dan uit de wind er achter aan dat scheelt weer even.
We willen vandaag 105 km. maken om er morgen goed voor te staan maar bij 90 km. komen we door een plaatsje waar we even gaan zitten om bij te komen van de inspanning en zien aan de overkant van de straat dat ze kamers verhuren ik naar binnen om te vragen of er nog plaats is maar is volboekt zegt madame.
Dus nu nog even 12 km. door naar plaats Onesse et laharie waar ze alle voorziening zouden hebben ik wil bij gemeente huis aankloppen voor info maar als ik dan om 17.30 uur arriveer blijkt deze maar tot 17.00 uur open te zijn jammer lijkt net Nederland ambtenaren camping dan als optie maar deze gaat pas open 01-06, gite maar deze blijkt gesloten te zijn dan laatste optie een chamers de hotes is er wel heeft niet onze voorkeur maar als er niets anders is dan maken we hier graag gebruik van.
We vragen aan gast heer of we buiten de deur nog iets kunnen eten maar dit kan hier niet wel is er een lokale winkel tot 19.00 uur open we besluiten daar heen te lopen om nog wat in te kopen voor maken avond maal, jammer winkel sluit op maandag 12.30 uur dus dan maar iets uit bestaande voorraad,
Waar Marianne weer een heerlijk maaltijd uit weet te bereiden voorgerecht tonijn cocktail uit blik, hoofd gerecht soep met noedels en stokbrood, deserte vanille papje met rijst en rozijn als drinken een lekker flesje cola.
Dan op ruimen en terug naar kamer om ons gereed re maken voor de nacht rust.

Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 29447

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: