14e dag zondag 21 mei menesplet naar caddilac 70 k - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 14e dag zondag 21 mei menesplet naar caddilac 70 k - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

14e dag zondag 21 mei menesplet naar caddilac 70 k

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Mei 2017 | Frankrijk, Cadillac

14e dag zondag 21 mei van menesplet naar caddilac 70 km.

Temp. 12 graden in de ochtend oplopend tot 27 in de middag.
Vannacht over nacht in natuur hotel plaats menesplit 4 km. van route heden morgen opgestaan 7.00 ontbijt vanaf 8.00 uur lekker op ons gemak gezeten omdat het zondag is en het er vandaag zonnig uit ziet.
Dan om 9.00 op de fiets eerste deel loopt lekker en als we dan op route zijn is het weer heuvel achtig we besluiten als het lukt door te rijden naar st Emilion dit is een stadje waar volgens route boek van alles te beleven is ook weet ik nog van 2 jaar terug dat het hier redelijk druk en welvarend is.
Het gedeelte hier naar toe gaat voor het grootste gedeelte over rustig wegen langs druiven gaarden waar nog geen druiven aan te ontdekken zijn wel maken we af en toe een stop op van het uitzicht te genieten.
Nadat we een afstand van 20 km. hebben gereden PANIEK we zijn al diverse gebouwen voorbij gereden waar de honden achter het hekwerk zitten maar dan rijden we langs een omtuind vervallen gebouw waar plotseling 2 grote honden met hals ketting en touw naar buiten gerend komen en achter ons aankomen ik rij voor op en roep tegen Marianne turbo aan om de honden proberen voor te blijven ook gaat bij mij de injectie werken en ik weet niet hoe maar weet Marianne voor te blijven al voortgaan roepen en schreeuwen dat de honden moet ophouden ze weten voor zover ik kan zien de fiets tassen van Marianne net niet van de fiets te trekken en Marianne kan de honden afweren na ca. 500 mtr geven de wilde honden het eindelijk op lijkt maar dan komen ze nogmaals achterop pffff dat was even schrikken en nu even bijkomen van de inspanning.
Dan als we St Emilion bereikt hebben tijd voor een bakkie en gelijk tijdig bezoek ik het toeristen buro om te vragen of de camping waar we heen willen al open is om dat ik gelezen heb dag deze pas vanaf 15 juni open gaat maar hier weet je het niet zeker.
Mede werkster is vriendelijk en communiceert goed in het Engels maar kan me niet het verlossende antwoord geven, wel geeft ze mij het telefoonnummer van de camping zodat ik daar zelf naar toe kan bellen ik vraag of zij niet voor mij wil bellen maar dit mogen zij niet ook wijst ze mij er op dat er in het gebouw van toerisme free WiFi is er zijn verder geen campings in de buurt langs de route dan besluiten we na 1 uur accu laadtijd weer verder te gaan maken nog even enkel foto's van pittoresk stadje waar het behoorlijk druk is ook worden er hier rond leiding gegeven van ondergronds kerk duurt een uur en de eerst volgende Engels talig rondleiding is 14.00 uur ik stel voor dat we hier niet op wachten omdat we nog enkele km. te gaan hebben om onze eind bestemming voor vandaag te bereiken.
We gaan verder en na een uur fietsen maken we een na een behoorlijk inspanning
Te hebben geleverd een stop op openbare plaats waar we restant van potje van gisteren avond opwarmen macaroni.
Lekker zoals de kokkin dit weer heeft verzorgd.
Vandaag toch nog wat beklimmingen en de temperatuur loopt ook weer op tegen de 30 graden waarbij we besluiten de laatste plaats op 70 km. afstand van beginpunt vandaag nog 2 campings zouden zijn we rijden door naar centrum van plaatsje cadillac waar ook een informatie bureau is, geopend want het is dan inmiddels weer 15.30 uur en blijft open tot 18:00 uur.
Medewerk staat ons netjes te woord en verteld ons dat een camping vorig jaar is opgeheven en dat de ander pas vanaf juni open is ik vraag waar kunnen we in de buurt eventueel overnachten, camping, gite , herberg of hotel.
Hij stelt zijn jullie op weg naar Santiago de Compostela en hebben jullie een pelgrims paspoort ( dat hebben wij ).
Dan is er een mogelijk om in oud ziekenhuis wat nu dienst doet als psychiatrische
Inrichting te kunnen overnachten simpel geen WiFi maar wel FREE.
Hij wijst ons de weg daar naar toe en bij binnen komst word er enkel Frans gesproken daar komen we inmiddels ook al wel aan uit we mogen na een toets te hebben ingevuld een nacht verblijven in een oud gedeelte van psychiatrische inrichting waar sinds enkele jaren al plaats is voor maximaal 6 pelgrims vandaag zijn we alleen we moeten overnachten gescheiden in aparte kamer 3x3 mtr. op een oud ziekenhuis bed in de kamer aanwezig is enkel een ziekenhuis bed, wasteiltje, washandje, handdoek en plastic box met koude maaltijd.
Op eind van galerij is een toilet voor gezamenlijk gebruik waar koud water uit de kraan komt en geen douche voor alle ruimte krijgen we een sleutel welke we morgen ochtend bij vertrek weer moeten inleveren en dan ons paspoort terug krijgen wat we bij binnen komst hebben ingeleverd.
Als je dan de mensen ziet welke hier elk dag verblijven besef je weer dat we zelf erg gelukkig en dankbaar moeten zijn en morgen het park weer af mogen.
Dit is weer een bijzonder ervaring die uit de hemel is komen vallen, wie verwacht nu dat dit nog kan.
Later in de avond gaan we buiten de inrichting dineren en genieten nog van het gezellig samenzijn onder het genot van een witte streek wijn welke ons goed doet smaken.
Zien wat we morgen weer mee maken op ons avontuur de camino.

Voor nu snaveltjes toe oogjes dicht slaap lekker ( alleen ).

Houdoe

• 22 Mei 2017 - 15:17

Jose:

Wat een avontuur, achtervolgd door wilde honden, gescheiden overnachten in een psychiatrische inrichting, maar bovenal het toch gezellig hebben met elkaar onder het genot van een wijntje. Heerlijk toch!!!

Wat ik me nog afvraag, mag je in Frankrijk niet vrij kamperen bij de boer met toestemming natuurlijk.

• 22 Mei 2017 - 23:12

Mariette:

Nou nou marianne en rob wat een prachtig verhaal marianne ik hoor je bij thuiskomst al lachen wat je allemaal beleeft hebt leuk om jullie verhalen zo te kunnen volgen fijne reis verder jan en mariette

• 23 Mei 2017 - 14:34

Fam. Besters:

Hoi Rob en Marianne,
    Wat een geluk zondag en wat een doorzetters zijn jullie. Niet bij stilstaan, maar het had toch wat anders af kunnen lopen. En dan nog gescheiden van bed. Maar ja daar zijn ergere dingen. Dre is momenteel bij oma. Moest jullie veel groeten doen. Voorzichtig blijven hè. Groetjes Dre en Ria

• 24 Mei 2017 - 12:22

Adrienne:

Hoi Rob en Marianne, fijn dat jullie dit avontuur goed doorstaan hebben. Een verblijf In een psychiatrische inrichting, wat een toestand.
    Wij wensen jullie nog een goede, plezierige en voorspoedige reis naar Santiago!
    Groetjes René en Adrienne