Oud Gastel Santiago dag 15 - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 15 - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 15

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 Mei 2015 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

15e dag reisverslag donderdag 14-05-2015
DAX naar Oloron de Ste. Marie netto 96 km.

Vertrek 8.00 uur einde rit 17.15 uur.
Temp. vanmorgen ca 15 graden overdag oplopend naar 24 graden.
Kwalificatie cijfer 7 voor de middag bewolkt en na de middag trekt de lucht open tot dat ik in Oloron ben aangekomen en opzoek moet naar de juiste straat dan gaat het nog even flink regen.

Besluit tegen 10.30 uur als ik in een dorpje kom en zie dat er een bar/restaurant open is even te stoppen voor een kop koffie, tegenover de bar staat een mooie kerk en de deur is open ook blijkt dat de mis zojuist is afgelopen en besluit dan naar binnen te gaan om een tampon ( stempel ) voor mij paspoort te vragen is eerst moeilijk maar omdat er nog ander wandelaars zijn welke ook een tampon willen word dit als nog iets verder in het dorp bij een gite geregeld waarvoor eerst nog iemand moet worden opgetrommeld welke dit normaal verzorgd.
Ook kan ik het niet laten een kaars op te steken met intentie voor iedereen het goede en hoop dat ik vind waarna ik op zoek ben, als ik de kaars op steek en aan mijn intentie denk kijk ik iets naar boven en zie een beeld van een heilige voor me welke maar boven wijst, ik kijk naar boven maar zie nog niets bijzonders toch heb ik het vermoeden dat dit een aanwijzing is wat nog komen gaat ( gelovig of niet )?
Vervolg mijn route en tegen 14.30 uur stop ik weer om een kop koffie te bestellen waarbij ik een broodje kan eten wat ik bij heb in café/bar verkopen ze namelijk alleen maar drinken en geen eten zij hebben er ook geen moeite mee dat je eigen mee genomen broodje er bij opeet.
Er staat buiten een tafel met 3 stoelen waarvan er 2 bezet zijn vraag aan deze personen in het Engels of de stoel nog vrij is, antwoord ja hoor maar je mag er ook bijkomen zitten, zijn Nederlanders welke voor eerst in zuid Frankrijk op vakantie zijn, waar kom je vandaag, vragen ze ik zeg uit Oud Gastel bij Roosendaal zij komen uit Raamsdonksveer en de man is met pensioen hij vertelt dat hij 3,5 jaar lang bij mastboom stichting in Oud Gastel aan het renoveren geweest in opdracht van A. Reniers ik vraag hem of hij Ad nog wel een ziet en of hij hem dan een goeie dag wil doen van Backx uit Gastel dit zal hij zeker doen.
Na verloop van tijd wil ik verder want hij komt niet uitgepraat zo gepassioneerd is hij over zijn vakmanschap.
We zeggen goeie dag en op route.
Tegen 17.00 uur kom ik aan in Oloron Ste Marie en denk net op tijd voordat het gaat regenen, nu nog even het adres van gite vinden welke het dichts bij is er zijn er namelijk 3 in deze omgeving.
Heb de straat gevonden waar ik heen wil maar daar waar de gite zou zijn blijkt deze niet meer te bestaan op zoek naar 2e mogelijkheid en deze met wat zoeken gevonden, meld me zelf aan en word weg wijs gemaakt schoenen uit in kelder en geen eten mee op de slaap zaal.
Lig met totaal 4 personen op een zaal 2 Fransen en een Canadees, zijn in totaal 4 kamers en ziet er goed en verzorgd uit.
Na me zelf te hebben gedoucht besluit ik wat te gaan eten buiten de deur.
De Canadees stelt voor met zijn 2 te gaan, dit hebben we gedaan maar het is tegen 19.00 uur en de meeste restaurant zijn nog niet open komen bij een pizza restaurant voorbij welke zojuist open is blijkt goede keus behoorlijk formaat pizza en nog lekker ook.
Tijdens diner praten we over allerlei onderwerpen zijn naam is Richard Frank 60 jaar gescheiden en heeft zijn job op moeten geven had een eigen bedrijf in geologie maar in de olie sector is nu geen werk en heeft besloten nu dan maar een gedeelte van de camino te doen op zoek naar een nieuwe ingeving.
Ook vertel ik dat ik vanuit Oloron naar Lourdes gaat dit komt goed uit hij is 2 dagen geleden hier gestart met zijn camino en geeft mij later in de avond het adres van de gite door waar ik mogelijk ook kan overnachten.
Na het eten gaan we terug naar de gite waar iedereen vroeg naar bed gaat, 21.30 uur.
En morgen moeten we om 8.00 uur de deur uit zijn.


Groeten Rob Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 29484

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: