Oud Gastel Santiago dag 6 - Reisverslag uit Adainville, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 6 - Reisverslag uit Adainville, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 6

Door: Rob Backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Mei 2015 | Frankrijk, Adainville

6e dag reisverslag dinsdag 05-05-2015.
Meru naar conde-sur-vesgre 80 km. op dag teller.
Vertrek 8.30 uur einde rit pas 18.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 16 graden overdag oplopend naar 23 graden.

Overnachten B&B Meru rue mimaut 3 is goed bevallen.
Ruime kamer met douche ruimte goed bed alle voorziening aanwezig internet water koker en gast heer welke heel goed Engels spreekt super.
Opstaan 7.15 uur, aankleden, inpakken en fiets gereed maken voor vertrek 8.00 ontbijt binnen in special kamer samen met gast heer, er zijn in totaal 2 kamers en ander gast is al eerder vertrokken.
De lucht ziet er redelijk uit 8.30 uur vertrek voor wat zware dag blijkt te worden.
Onder weg op route weer geen supermarkten zoals we dit in Nederland gewend zijn.
Veel wind kracht 5-6 bijna de geheel dag op kop daarbij divers klimmen lengte 2 à 3 km. lang met stijging percentage tussen 5 en 7 %.
In de voormiddag nog een flinke regenbui kan er wel bij en in de dorpen langs route geen fatsoenlijke rantsoenering plaats tot dusver.
Word veel van lichaam gevraagd, voor de middag enkel bananen en yoghurt welke ik heb mee genomen van B&B op om toch iets binnen te hebben en tussen de middag langs restaurant gegaan om wat te eten franse keuken wat het is geweest weet ik niet meer maar als je honger hebt lust je bijna alles en heb dit ook wel nodig.

Het is inmiddels twee uur en nog geen grote afstand afgelegd t.g.v. omstandigheden zoals eerder omschreven.
Route vervolgt wil proberen vandaag toch 80 km. verder te komen, blik op oneindig, stampen en tegen de wind inbeuken vaak in een van de laagste verzetten, maar langzaam komt het eind doel dan in zicht.
ca 10 km. Voor eind kom ik gelukkig nog een kleine supermarkt tegen daar word ik blij van heb hier toch nog wat in kunnen slaan voor de avond en morgen ochtend.
Nu het vannacht niet blijkt te regen heb ik besloten een camping te nemen.
Camping ligt 3 km. uit route wat opvalt is dat er heel veel bedrijf busjes van twee bekabeling bedrijven op de camping staan bij caravans om in te overnachten.
Het is wel heel rustig op de camping is simpel niet zo luxe als we bij ons gewent zijn.
Bed tijd 22.00 uur

Morgen weer een dag

Groeten Rob Backx Houdoe

• 06 Mei 2015 - 22:53

Corne :

He, Rob Wat een reis ons advies neem op tijd een hotel, met goed eten en een dagje sabbat houden kan geen kwaad, denk ook aan je rust. Hier mis je niets dan alleen erg veel wind, hagel en donkere wolken. Groeten van de stoof.

• 07 Mei 2015 - 10:28

Je Moeder:

Rob de boog hoeft niet elke dag gespannen te staan probeer af en toe een hotel te vinden voor een overnachting en een goede maaltijd dan kun je er verder weer tegen aan liefs je moeder.