16e dag dinsdag 23 mei naar word. Abbaye 80 km. - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 16e dag dinsdag 23 mei naar word. Abbaye 80 km. - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

16e dag dinsdag 23 mei naar word. Abbaye 80 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Mei 2017 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

16 e dag dinsdag 23 mei
van Onesse et laharie naar Sordevl abbaye 80 km. temp. 14 – 20 raden

Opstaan 7.00 uur ontbijten 8.00 uur. vertrek 8.30 uur 14 graden bewolkt oplopend naar 20 graden vandaag goed weer weinig wind en eerste 50 km. lopen voorspoedig om 10.30 uur koffie tijd stop onderweg even lekker zitten en daarna weer verder.
Dan als we Dax binnen rijden zien we een bord van Dechatlon en gaan even van route af dan komen we voorbij een Carrefour en weet van grote broer ( piet ) dat daar van alles te koop is en vaak voor weinig kunt eten dus hier even stop gemaakt en 2x dag schotel besteld met rode wijn en wat we verder nog nodig denken te hebben hiervoor even de winkel in als we dan rustig van onze maaltijd aan het genieten zijn komt er een bekende voorbijganger langs gefietst welke we al eerder kort hebben gesproken maar nu wel in is voor een onderhoud haar naam is Martha en is vanuit friesland vertrokken heeft 6 weken voor de trip uitgetrokken maar denkt eerder aan te komen. Zeggen elkaar goede dag en vervolgen iedere onze eigen weg
De B&B waar we gisteren geslapen hebben is te luxe voor pelgrim begrip maar we waren er blij mee om te voorkomen dat we vandaag het zelfde mee maken al vast gisteren avond een B&B geboekt op 70 km. omdat het vandaag voorspoedig verloopt gaan we door omdat ik weet dat er eindje verder op een plaatsje is met mooie kerk en gite donativo voor pelgrim.
Om 15.45 uur arriveren we daar en melden ons aan bij gite waar nog plaats is totaal 8 bedden en gaan we naar kerk waar om 16.00 uur een rond leiding gegeven wordt van het verwoeste gebouw en wat door enesco is opgenomen als wereld erfgoed bijkomstigheid is dat je als pelegrino vrij toegang heb tot gebouw en rond leiding.
Deze rond leiding is interessant en zeker als je beseft dat de monniken vroeger al zo wijs waren. Hierna op terras tegen over kerk een karaf witte wijn besteld een karaf weten we nu is meer en voordeliger dan 2 losse glazen.
Als we hier van genieten dan komt Martha ook net weer langs en we vertellen haar dag er een eindje verder op een gite is waar nog plaats is.
Later arriveren nog enkele lopers Frans talig waarmee we later op de avond gezamenlijk mee dineren verzorgd door gastheer en vrouw van gite.
Na het eten Rob nog even rondje lopen, Marianne blijf bij gite en bij terug komst naar bed.
Voor vandaag weer genoeg.
Houdoe