29e dag maandag 05 juni naar Sarria 70 km. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 29e dag maandag 05 juni naar Sarria 70 km. - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

29e dag maandag 05 juni naar Sarria 70 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Juni 2017 | Spanje, Sarria

29e dag maandag 05 juni naar Sarria 70 km.
Vanmorgen lekker in bed maar wekker loopt af om toch op tijd te kunnen starten eruit want ervaring leert de afgelopen dagen dat het vanaf 11.00 harder gaat waaien en wind dan vaak van voor komt welk hier best krachtig kan zijn.
Vanmorgen bij vertrek slechts 3 graden later in de dag weer oplopend naar 22 graden.
Vanmorgen bij vertrek alles aan getrokken wat we bij ons hebben zelf de hand schoenen zijn dan niet overbodig, maar als de inspanning toe neemt kunnen deze al snel weer uit Marianne houd ze de gehele dag aan is na het buik virus minder fitaal maar houd zich taai.
Vertrek vandaag om 8.15 uur en dan een ruk door naar 1100 mtr. waar we na 2 uur intensief fietsen een stop nemen twee ledig batterij en even rusten.
Rijden stukje dorpje in en gaan bij restaurant binnen met overzicht over de straat ook is er vandaag een week markt waar we nadien nog even over lopen en hier word een delicatesse bereid octopus gekookt in grote koperen ketels gevuld met water en rode wijn ziet er voor ons niet zo lekker uit tentakels worden voor gebruik afgeknipt en in stukjes geknipt om dan met een cocktail prikker genuttigd te worden met stuk brood en je raad het al rode wijn of water.
Wij nemen omdat ik nog honger heb en nog verder naar boven moeten klimmen een gebakken braad worst met stokbrood en geen wijn want dan valt het fietsen vandaag tegen weten we inmiddels uit ervaring.
Was wel leuk om aan deze traditie deel te kunnen nemen bij het verlaten van de markt valt het oog van Marianne op een gebruiksvoorwerp voor in de keuken als we strak terug zijn ik vraag of ze dit echt nodig heeft en zij is er van overtuigt dat dit wel dienst gaat doen, strijk over mijn hart en als ik ze hier blij mee maak waarom dan ook niet.
We vervolgen hierna onze route volgens het route boek en komen na weer een geslaagde klim boven op de alto do poio 1300 mtr. foto moment en dan even langs historisch dorpje Cebreiro stukje dalen weer klimmen naar hoogte 1350 mtr. Waar het inmiddels behoorlijk is gaan waaien en vraag aan Marianne hoever kun je nog met je batterij lukt het tot beneden want daar weet ik een goed plek om te eten het is dan
Inmiddels 13.30 uur waar we besluiten naar beneden te gaan afdaling 12 km. Lang dat schiet lekker op maar dan op het eind toch nog even een klimmetje het is 14.15 uur als we hier binnen lopen en inderdaad zo een restaurant hebben we deze week nog. niet gehad, 3 gangen menu, lekker, goeie service, veel en dat alles voor slechts € 12,00 p.p. Inclusief drinken word bij het afrekenen nog bedankt voor de tip welke we achter laten.
Na hier op ons gemak te hebben gezeten heb ik na het eten nog even gebruik gemaakt om via internet een hotel te boeken in Sarria waar het druk zal zijn vandaag als dit gelukt is weer de fiets op en door naar Sarria
Daar zijn we vandaag al om 15.00 uur bij aankomst douchen, relexen en later in de avond naar het centrum om lekker te te eten en van gezelligheid genieten.
Als we dan een eet gelegenheid binnen gaan worden we direct begroet door enkel pelegrino per fiets uit italie welke we de week al verschillende malen hebben ontmoet.
Hier ook weer gezellig gegeten en bij gepraat met enkel Nederlanders welke jaarlijks een deel van de tocht per voet doen wel op een luxe manier slaap plaatsen zijn geregeld en rugzakken worden per koerier van plaats naar plaats gebracht zodat zij zonder last de tocht ondernemen.
Terug naar kamer, blog afwerken en bed tijd.

Houdoe.

• 06 Juni 2017 - 18:25

Jose:

Heerlijke dag zo te lezen. Gezellig dat alles meer levendig is, de stadjes, markt, contacten met andere pelgrims. Dat is genieten zo naar het eind toe. Als jullie dit lezen zijn jullie ws al in Santiago. Geniet nog van een paar "vrije" dagen voor jullie weer huiswaarts keren. Groetjes en tot gauw, Hans en José.

• 06 Juni 2017 - 21:33

Oma Backx: