27 e dag zaterdag 03 juni naar rabalan 80 km. - Reisverslag uit León, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 27 e dag zaterdag 03 juni naar rabalan 80 km. - Reisverslag uit León, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

27 e dag zaterdag 03 juni naar rabalan 80 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Juni 2017 | Spanje, León

27e dag zaterdag 03 juni naar rabalan 80 km.
Temperatuur vanmorgen 14 graden oplopend naar 24 graden.
Vannacht goed kunnen slapen in herberg en om 7.00 uur opgestaan om ons eigen ontbijt te maken. Fietsen opzadelen en op route, het lukt ons gemakkelijk om de stad uit te komen en maken om 10.15 uur onze eerste stop voor een kopje koffie.
Vervolgens gaan we verder en valt het op dat er veel ooievaars nesten en ooievaars zijn ook staat er vandaag best veel wind waar we tegen in moeten fietsen.
Onze 2e stop maken we in het mooie plaatsje Astorga waar het gezellig zitten is op het terras tijdens het gebruik van een menu del dia waarbij we een fles witte wijn leeg maken valt het daarna wel tegen om weer in het ritme te komen maar al mate de tijd verstrijk en deze verbrand lukt dit ook weer.
Om morgen een goed start te kunnen maken naar hoogte van 1500 mtr. kruis de ferro gaan we vandaag al een stuk de hoogte in en zoeken een hostal in plaats rabalan op een hoogte van 1100 mtr.
Vandaag is het zaterdag voor pinksterdag en er is van alles te doen als we in de middag een pauze nemen om iets te eten in plaast Astorga komt daar toeval een scooterclub langs om foto te maken ik denk dat het wel meer dan 100 scooters zijn van zelfde dealer Brugmans als we later onze weg weer vervolgt hebben komt deze club toevallig langs het zelfde traject waarbij sommig berijders ons nog herkennen van het plein in Astorga en dit laten weten ook. Nog geen 2 km. Verder op komen de motor rijden ons weer tegemoet maar bij nader inzien blijkt dit een ander motor club te zijn.
Bij aankomst in rabalan na een pittige klim willen we inboeken in een hostal maar volboekt hier worden we door verwezen 20 mtr. Verder op waar nog welk plaatst is.
Bij het eerste adres zitten de 2 bekende zuiderburen uit schoten welke nog nog niet erg spraakzaam zijn dus laat het maar rusten.
Na te zíjn ingeboekt douchen, even liggen en dan naar de eetzaal waar we weer een goed verzorgd diner krijgen opgediend.
Na van dit avond maal te hebben genoten is het weer bed tijd.

Weer een gelaagde dag.

Ook wil ik nog laten weten dat de reactie welke we ontvangen leuk zijn en hier niet persoonlijk op reageren maar wel lezen.

Houdoe

• 04 Juni 2017 - 21:59

Familie Backx Stoofstraat:

Rob en Marianne,

Fijn dat het zo voorspoedig gaat, een hele onderneming, maar een om nooit te vergeten, wat hebben jullie al veel mooie momenten mogen beleven deze tocht.

Jullie lijken nog maar kort geleden te zijn vertrokken, maar zijn nu al niet ver meer van jullie eindbestemming verwijderd.

Nog veel succes bij dat laatste stukje,
    Groetjes Backxjes van de stoof