25e dag donderdag 01 juni naar sahagun 115 km. - Reisverslag uit Estépar, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 25e dag donderdag 01 juni naar sahagun 115 km. - Reisverslag uit Estépar, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

25e dag donderdag 01 juni naar sahagun 115 km.

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Juni 2017 | Spanje, Estépar

25e dag donderdag 01 juni
naar sahagun 115 km. Temp. 12 – 33 graden

Temperatuur vanmorgen 12 graden oplopend naar 33 graden geen regen.
Afgelopen nacht geslapen in voormalig chauffeurs restaurant, hotel nu komen hier veel vracht wagens chauffeurs om in de avond gezellig bij te praten, televisie kijken en parkeren hun auto langs de kant van de weg gratis voordat ze dit doen gaan ze eerst 500 mtr. verder op af tanken. Wij hebben hier niet gegeten omdat het er niet sjofel uit ziet en zijn om de hoek bij een ander restaurant iets gaan eten. In het hostal slapen vannacht ook 2 zuider buren uit schoten en zijn een dag eerder aan de tocht begonnen zij waren niet erg spraakzaam maar zijn wel goed voorbereid eerder deze periode zijn we ook al een Belg tegen gekomen welk dezelfde uitrusting (2 accu ) voor de fiets bij hebben dus kost weinig moeite.
Vannacht slecht geslapen wagens gaan hier om 3.00 rijden en dit gaat dan door als je dan aan straat slaapt dan krijg je niet veel rust maar niet geklaag de nacht vergoeding is ook niet spectaculair dus alles naar verhouding.
Nadat we dan vanmorgen op tijd vertrokken zijn is de eerste stop pas na 60 km. word een lange pauze om dat het restaurant onderbezet is. Duurt wat langer wat eigenlijk ook niet zo verkeerd is want het is vandaag weer erg warm en dan is het lekker zitten in de schaduw maar des te meer moeite heb je als dan weer verder ga.
We willen vandaag ca. 85 km. rijden om een goede uitgangspositie te hebben voor morgen als we in Leon gaan overnachten.
Maar de rit word wat langer door omstandigheden herbergen zijn volboekt en we moeten dan door minimaal nog. 10 km. Maar ook hier compleet dan is er een grote stad sahagun waar van alles is dus gaan we door als we stoppen hebben we ons dag record gebroken met een afstand van 115 km. Daar aangekomen wil Marianne het eerste beste hotel nemen ziet er sjiek uit dus ga eerst maar even vragen wat een nacht kost en kan er mee leven dus inchecken en even liggen alvorens te gaan eten.
Ook hier weer het nodige vocht naar binnen gewerkt en na afloop heb ik geprobeerd een slaap plaats te boeken in Leon maar is me niet gelukt alles volboekt Marianne heeft in de tussen tijd lekker zitten kletsen met 2 Ierse vrouwen welke een deel van de tocht te voet doen zij hebben vandaag 40 km. gelopen.
Dan vinden we het om 22.30 wel weer goed en bed tijd.

Houdoe

• 03 Juni 2017 - 21:43

Jac En Jolandq:

De laatste loodjes komen eraan,geniet nog van de laatste kilometers,ze zijn straks niet meer dan een fijne eherinnering, die jullie nog lang zullen bijblijven