21e dag zondag 28 mei naar peunte la reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu 21e dag zondag 28 mei naar peunte la reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

21e dag zondag 28 mei naar peunte la reina

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Mei 2017 | Spanje, Puente la Reina

21e dag zondag 28 mei van Valcarlos naar puenta de reine 92 km.
Temperatuur vanmorgen 16 graden op lopend nar 34 graden in de middag.
Lekker geslapen in studio te Valcarlos op een hoogte van 400 mtr. op tijd op gestaan om vroeg aan het vervolg van beklimming ibaneta te beginnen en zien hoe ver we vandaag dan komen. Gisteren nog een hotel besproken in logrono in centrum stad waar we volgende dag zullen overnachten ik heb in mijn verslag van vorig trip geschreven dat dit een gezellig plaats is en niet uit sluit hier nog eens terug te komen nu wil ik er ook meer tijd besteden aan de plaatselijk Spaanse gewoontes en
heb van Spaanse docente uitleg gekregen waar ik dan het best kan vertoeven in deze plaats omdat zij hier ook regelmatig komt.
Vanmorgen aanvang met klimmen 8.15 uur en ben dit keer zonder te stoppen in een keer naar de top kunnen komen hoogte 1050 mtr. Hoogte overbrugging van 650 mtr. Afstand 16 km. in en tijds bestek van 2,5 uur constant klimmen met stijging percentage tussen de 7 en 9 %.
Boven op de top aan gekomen deze keer enkel voorbij gereden door wielrenners en verder nog geen pelgrims gezien als we ons foto moment nemen zien we een pelgrim aan komen fietsen ik wacht even tot hij boven is en vraag of ik een foto voor hem zal maken voor thuis front dat is wel leuk zegt hij waar komen wij vandaan vlak bij breda das toevallig ik uit Rijsbergen en ben vanuit Galder vertrokken.
We gaan ieder onze weg en wij rijden na 1,5 km. dalen aan bij restaurant voor koffie en aardappel omelet. Na even op ons gemak te hebben gezeten vervolgen we onze tocht. Later in de middag komen we de fietser uit Rijsbergen weer tegen en vragen of hij een bepaalde persoon toevallig kent welke ook in Rijsbergen woonachtig is ja die kent hij vraag aan hem doe hem de groeten als je hem ziet en vertel hem dat we elkaar hier in Spanje tegen komen hij maakt foto van mij en zal deze door sturen naar persoon. Iets verder naar beneden kunnen we twee kanten op en ik wil een kant op waarlangs ik vorige keer ook langs ben gedaan maar besluit dan toch door Pamplona te fietsen omdat we daar iets te eten kunnen vinden en er om heen niet, lekker gegeten en gedronken op de fiets na het gebruik hiervan hebben we allebei pap in onze benen in Pamplona aangekomen is het geluk dat het zondag is en niet druk op straat want anders hadden we er een ander gevoel aan over gehouden.
Het kost enige moeite om terug de stad uit te komen om naar de route te gaan.
Na wat zoeken is dit ook gelukt maar dan raakt batterij van Marianne leeg en moet ze het laatste stuk zelf doen.
Dit lukt en als we dan het plaatsje puenta de reine binnen rijden stoppen we bij eersten de beste hostal.
Inchecken, douchen, dineren en naar bed want het is vandaag later geworden dan gepland t.g.v. omzwerving door Pamplona.
Morgen weer vroeg opstaan om op tijd in logrono te kunnen inchecken.

Houdoe

• 30 Mei 2017 - 10:45

Mariette:

Nou nou marian en rob ben je zo ver van huis kom je nog een bekende tegen goed te horen dat jullie reis zo voorspoedig verloopt beel succes verder blijf jullie volgen ma geniet ook vam jullie verhalen gr jan en mariette