13 dag zaterdag 20 mei vanuit menesplet - Reisverslag uit Ménesplet, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 13 dag zaterdag 20 mei vanuit menesplet - Reisverslag uit Ménesplet, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

13 dag zaterdag 20 mei vanuit menesplet

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 Mei 2017 | Frankrijk, Ménesplet

13e dag zaterdag 20 mei
Angouleme naar menesplet 90 km. temp.

Op staan iets voor 7.00 ontbijt vanaf 7.00 uur mogelijk in ibis hotel.

Lekker gegeten ontbijtbuffet simpel maar beter iets dan niets ook nog wat proviand voor onderweg ingeslagen ( kaas en enkele papjes ) zodat we het eerste deel niet verast worden door gesloten café of bars.
Kost even wat moeite om vanuit stad weer op route te komen maar als dit gelukt is begint het echte werk klimmen en begint het ook nog te regenen deze houd aan tot na de middag.
Na 2 uur fietsen en 30 km. op de teller kijken we uit naar koffie stop jammer waar volgens het route boekje een restaurant of café bar zou moeten zijn is deze weer niet VERME ( gesloten ).
Dus verder dan na 40 km. komen we voorbij een kerk welke we de afgelopen dag ook nog niet veel gezien hebben en denken daar bij te kunnen tanken er zijn stop contacten maar staat geen stroom op dan zien we een bordje langs de kerk met wc aangegeven en marianne moet nodig daar blijkt ook stroom op de stop contacten te staan dus komt weer goed uit we nemen een halfuurtje laad tijd accu en nemen zelf ook wat te eten uit eigen voorraad lees mijn vorige verslag van 2015 nog eens door en toen heb ik in deze omgeving ook problemen gehad om hier wat te vinden voor de inwendige mens maar ik heb toen ook geschreven verder op kom ik een eet gelegenheid tegen eureka en denk dit is ongeveer drie kwartier verder om de sluiting tijd van omstreeks 14.00 voor te zijn word het een gas geven en we zijn voor twee uur daar restaurant staat er nog deur staat open maar nodigt niet echt uit ik vraag Plate de jour antwoord verme, vraag dan waar we eventueel wel koffie kunnen krijgen dorp verder op hoever 5 km. zegt Fransman.
Gas geven om voor twee uur daar te kunnen zijn net gelukt diverse restaurant op de gevel aangegeven maar ook allemaal gesloten toch nog geluk op markt plein staat een hout klein gebouw waar ze koffie en pane verkopen we nemen hier het een en ander en Marianne gaat eens informeren of ze ook stroom kan krijgen geen probleem we nemen een klein uurtje de tijd om op adem te komen en gelijk de accu bij te laden dat was weer even lekker.
Dan laatste deel van route nog 30 km. Loopt goed weinig wind en meer heuvel af dan op.
Laatste deel van route af om bij slaap gelegenheid te komen, daar aan gekomen nog even boodschappen doen voor vanavond en morgen als het zondag is zodat we niet verast worden met alles gesloten.
Potje koken door Marianne slaap plaats voor volgend dag plannen door rob valt niet mee om iets te vinden op 80 km. vanaf hier dus besluit om dit morgen maar te bezien. Nog even buiten lekker in de zon genieten en als dan de zon achter gebouw zakt en het te koud word naar binnen.
Houdoe