12e dag vrijdag 19 mei Angouleme - Reisverslag uit Doulaincourt-Saucourt, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 12e dag vrijdag 19 mei Angouleme - Reisverslag uit Doulaincourt-Saucourt, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

12e dag vrijdag 19 mei Angouleme

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 Mei 2017 | Frankrijk, Doulaincourt-Saucourt

12e dag vrijdag 19 mei
Nanteuil en Vallée naar Angouleme 50 km. temp. 10 – 16

7.00 vertrek 9.00 uur temp. bij vertrek 10 graden oplopend naar 16 graden loopdag veel regen.
Van morgen opgestaan 7.00 uur planning is om vroeg te vertrekken omdat we 80 km. willen maken en voor na de middag regen verwacht word daar komt bij dat er behoorlijke hoogte verschil moet worden overwonnen telkens kleine heuvels gevolgd door dalen.
Het is 9.00 uur als we vertrekken inpakken duurt langer dan we gepland hebben omdat we gisteren het een ander te drogen hebben laten hangen deze nacht en nu alles droog ingepakt kan worden, dan probeer ik nog voor vertrek alvast een slaap plaats te regel voor vandaag maar dit lukt niet t.g.v. slecht internet en telefoon nummers worden niet beantwoord als ik hier een half uur mee bezig geweest ben stelt Marianne voor boek voor vanavond maar een hotel niet wetende dat ik hier al de gehele tijd mee bezig ben om de bom niet te laten ontploffen, sluit ik voorlopig dit hoofdstuk en on route.
Tijdens de Camino lossen de problemen zich vaak vanzelf op wat blijkt na 2 uur fietsen is het maar goed dat de overnachting niet geboekt is want het traject is zwaarder dan verwacht door heuvels, wind op kop waarbij ook regelmatig nog behoorlijk regen.
Als we dan tijdens het fietsen besluiten vandaag niet verder te gaan dan Angouleme is de druk van de ketel en gaan we als we een café tegen komen een kop koffie drinken waar we e.e.a nog even door spreken ook word accu weer bijgeladen en Marianne gaat naar toilet wat hier ook weer bijzonder is madame van café woont achter café en haar toilet doet ook dienst voor de gasten door woonkamer, badkamer naar toilet.
Op de plaatselijke week markt nog een paar bananen gekocht voor de komend periode en verder.
Als we dan in Angouleme aankomen is er een weg omlegging en ik vraag of ik er met de velo ( fiets ) langs kan maar dit is niet mogelijk dus ook wij dienen om te rijden dit is met de Franse slag wel een bord met omleiding dat je van de route af moet maar geen vervolg gevolg extra km. om doel te bereiken dit keer weer een ibis hotel gelijk als in 2015 reden dat we vandaag eerder stoppen is omdat de volgend overnachting pas 20 km. na Angoulleme ligt en we geen zin hebben in een herhaling van gisteren.
Bij aankomst spullen op kamer gebracht, omkleden en stad bezichtigd waarbij even iets lekkers bij een fastfood keten hebben genomen en de menigte aanschouwd. Hierna terug maar hotel douchen overnachting voor morgen regelen en later op de avond de stad in om buiten de deur te eten. Eet gelegenheden gaan hier pas vanaf 19.00 uur open dus geen haast even rondje verkenning lopen en op doel af blijkt goede keuze en na het samen gezellig tafelen terug naar hotel waarbij opvalt dat er behoorlijk wat zwervers hier op straat vertoeven met een biertje in de hand en samen opgaan.
Bij aankomst tassen inpakken plan is om morgen op tijd te kunnen vertrekken en er 90 km. op programma staat om volgende slaapplaats te kunnen bereiken.
Houdoe

• 21 Mei 2017 - 09:39

Jose:

Wauw, wat een pittige dag zeg!!! Knap hoor doorzetters. Als ik Marianne was zou ik m'n fiets inruilen voor een deux cheveaux. Gaat ws bergop net zo hard als Rob. Dakkie open bij mooi weer, bagage achterin en muziekje aan. Zonder grappen, ik vind het SUPER wat jullie presteren. Gr . José.

• 21 Mei 2017 - 17:24

Jo Vergouwen :

Heel knap gedaan en dan nog met natte kleren maar het is allemaal gelukt jullie zijn echte door zetters hou de moet er in dan gaat het weer goed komen lekker genieten van de natuur al je tijd daar voor heb gr jo vergouwen