11e dag donderdag 18 mei naar nanteuil en Vallée . - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu 11e dag donderdag 18 mei naar nanteuil en Vallée . - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

11e dag donderdag 18 mei naar nanteuil en Vallée .

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Mei 2017 | Frankrijk, Nanteuil-en-Vallée

11e dag donderdag 18 mei portiers naar nanteuil en Vallée 85 km.
Opgestaan 7:30 uur opfrissen, ontbijten beneden in hotel, Frans ontbijt croissant met half stokbrood en jam als beleg, sinas appel-of appelsap en koffie.
We vertrekken vandaag op tijd want de verwachtingen is dat het in de loop van de ochtend gaat regen.
Eerste deel licht helling op maar geen wind dus dit gaat prima, dan 10:00 uur begint het te miezeren en stoppen om ons wind Jack om te doen iets later begint het te regen maar het ziet er naar uit dat het niet aanhoud.
Dan komen we weer door diverse dorpjes gereden waar geen koffie te verkrijgen is maar we hebben wel trek in een bakkie en broodje ik weet dat er dadelijk een camping komt met sanitair gebouwtje waar Marianne dan gebruik van kan maken en verwacht dat daar ook stroom is voor opladen batterij eerste wel maar geen stroom.
Dan ga we verder door naar dorpje en zoeken de kerk op het is ons vorige keer ook gelukt om daar te vinden wat we zochten nu ook ( voeding voor batterij ) maar we hebben ook trek in een bakkie en wat te eten maar verder is alles gesloten dan maken we zelf maar een bakkie warm drinken met gas flesje en stuk stok brood wat we vanmorgen voordat we portiers uit reden hebben gekocht het blijft aanhoud met regenen en als we dan verder gaan toch maar regen jas aangetrokken rest hoeft niet want alles is door en door nat.
Tegen het eind van onze etappe van vandaag word het zoeken naar slaapplaats in boekje staan 2 locatie voor B&B en een camping maar camping word het vandaag niet anders moeten we morgen met natte kleding vertrekken. Eerste B&B snel gevonden maar je raad het al gesloten, tweede locatie opgezocht en ook gevonden maar hier word niet open gedaan dan telefoon nummers gedraaid wat er genoteerd is maar geen antwoord.
We kunnen niet verder want batterij is bijna leeg ik besluit nog wat verder de straat in te lopen en daar zie ik vlaggen buiten hangen boven gemeente huis, ga hier naar binnen word gewerkt met Franse slag en zij spreken geen Engels dus ik probeer op mijn manier duidelijk te maken dat ik geen slaap plaats kan vinden zij gaan ook bellen met B&B en na 3 x proberen krijgt de gemeente ambtenaar iemand aan de lijn B&B heeft 4 kamers en is volboekt, dan komt de verlossing voor vandaag ik krijg een formulier te zien wat ik moet invullen om gebruik te maken van gite van gemeente stukje verder op in de straat is een woning van alle gemakken voorzien waar iemand gebruik van kan maken in tijd van nood en dit dan ook nog tegen een schrale vergoeding.
Beter plek kunne we ons niet wensen gebouw is van alle gemakken voorzien zelfs een was machine en elektrisch kachels, deze gaan bij binnen komst gelijk allemaal op maximaal temp. en dan een warm bad om zelf ook op temperatuur te komen.
Daarna wasje gedraaid door Marianne in was machine en was te drogen gehangen.
Nog even bijkomen van de regen en dan bij om de hoek een restaurant uit eten.
Ook dit smaakt weer heerlijk frans culinair en als we voldaan zijn terug naar gite waar ik nog even verslag schrijf en dan besluit nog even te kijken voor een slaapplaats morgen avond als we weer regen krijgen lukt niet morgen vroeg nog eens kijken voor vertrek.
Voor vandaag is het weer goed geweest.

Houdoe.

• 20 Mei 2017 - 08:03

Jose:

Al heel veel km gemaakt zeg!!! Jullie gaan goed vlgs schema denk ik. Wat een prestatie!!!! Het is ook een hele prestatie om een plekkie te vinden voor koffie, eten, stroom en overnachting. Echte pelgrims. Blijft een bijzonder land Frankrijk. Hopelijk kunnen jullie genieten van de tocht. Toi, toi, toi voor de komende dagen, we blijven jullie volgen. Groetjes vanuit Den Bommel, Hans en José.

• 20 Mei 2017 - 10:09

Corry:

Dat is dan dus ook Frankrijk, hier hebben ze zo maar een slaapplaats ter beschikking voor nood, geweldig dat dit ook kan, ik lees ook wel dat er meer van de maaltijden word genoten, als er dan al wel te verkrijgen is. nog even en jullie gaan het nog leuk vinden in Frankrijk. heel veel groetjes Piet en Corry

• 20 Mei 2017 - 20:08

Karin:

Wat een mooi verhaal weer, net als die van de vorige dagen. Wat mooi als mensen zo behulpzaam zijn zeg en wat een mooie geste van de ambtenaar om jullie op het noodadres toe te laten. Dat verwarmt je hart toch, net zoals de kachel en het warme bad voor de buitenkant zorgen!
    Geniet van de reis hoor allebei; laat de ervaringen bewust binnen komen, de minder mooie net zo bewust als de mooie ervaringen zodat jullie nog lang kunnen teren op deze prachtige reiservaring. Veel lieve groeten van Wim en Karin.