Oud Gastel Santiago dag 32 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 32 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 32

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Juni 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

32e dag reisverslag zondag 31mei 2015
Santiago de compostella excursie finisterre en murxia per tourbus.

Vandaag opgestaan 7.30uur.
Gebruikelijk ochtend ritueel.
Om 9.15 uur vertrek met touring bus voor excursie.
Excursie is interssant en aangenaam tot dat we de kust lijn naderen dan word de wereld klein door optrekkend mist en mot regen.
Het is dan helaas niet mogelijk om de oceaan te zien vanaf eind punt finisterre zicht minder dan 100 mtr. jammer had het graag anders gehad, maar het weer kun je niet beïnvloeden.
Vervolgens nog wat ander plekjes met bus bezocht 18.30 einde rit, Hostal even zitten en de stad in voor diner.
Als ik dan even in ontmoetings ruimte van alberge zit komt Gerard de fietser uit Nederland binnen ziet er moe uit, hij is gisteren met de fiets naar finisterre willen fietsen maar is niet verder geraakt dan murxia waarbij hij overnacht heeft in garage bij particulieren, verteld hij mij later.
Hij heeft zich verkeken in de zwaarte van de rit veel beklimmingen en tegenwind en had niet verwacht dat de tocht zo zwaar zou zijn.
Als hij dan een bed wil om de nacht door te brengen zit de hostal vol.
Gerard geeft niet op en de aanhouder wint, wat denk je hij mag blijven maar dan wel onder afdak in de tuin slapen. Vind hij geen probleem want wat moet je anders.
Na terug komt van diner nog even bij praten met Gerard en als het dan 23.00 uur vind ik het welletjes om naar bed te gaan alle kamer genoten liggen al in bed en ik ben weer de laatste.

Groeten Rob Houdoe