Oud Gastel Santiago dag 28 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 28 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 28

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Mei 2015 | Spanje, Sarria

28e dag reisverslag woensdag 27-05-2015
Trabadelo naar sarrias 70 km.
Vertrek 8.30 uur einde rit 16.15 uur.
Temp. vanmorgen ca 16 graden later in de dag oplopend naar 32 graden, zonnig en beetje wind later in de middag.

Vannacht overnacht in hostal voormalig hotel aan de oude snelweg naar Madrid omdat er jaren geleden een nieuw snelweg is aangelegd is het dorp bijna uitgestorven en hebben ze het hotel als hostal gemaakt waar toch dagelijks nog divers gasten komen om iets te drinken en of eten.
Ik heb hiervoor gekozen om een goede nacht rust te kunnen hebben, aan een ander heeft het niet gelegen maar slecht geslapen kriebelhoest blijft irriteren en licht tot vroeg in de morgen wakker.
Ben dan om 6.30 uur opgestaan omdat ik toch niet kan slapen en keel blijft vervelen.
Na wassen, omkleden naar beneden voor ontbijt koffie, sinaasappelsap, geroostert brood en jam.
Dan wil ik mijn fiets pakken maar deze staat achter slot en moet even geduld hebben want de juffrouw achter de bar heeft het maar druk.
Na even wachten fiets kunnen pakken, tassen er aan en rustig op weg naar de aanloop van de beklimming.
Eerste deel gaat makkelijk maar dan moet er gewerkt worden het is zwaar vandaag na gisteren ook al behoorlijk gepresteerd te hebben.
Als ik dan al 10 km. aan het klimmen ben met een stijging percentage tussen de 7 en 9 % zie ik in mij spiegel een ander fietser naderen, ik moet even stoppen want loop in het rood ga naar de kant van de weg om af te koelen en wat energie tot me te nemen komt de ander fietser me achter op is toevallig de Spanjaard welke ik gisteren tijdens de beklimming ook gesproken heb en hij me toen voorbij ging.
Hebben kort onderhoud en maken ons gereed voor het vervolg, hij vertrekt en ik besluit ook maar weer te gaan.
Nog 10 km. voordat we op 1300 mtr. zijn.
Het laatste deel is zoals altijd zwaar en als ik na verschillende pauze bijna boven ben komen er een paar fietsers geen pelgrims maar sfeer proevers voorbij kijk goed zijn fietsen met ondersteuning een van de dames spreekt in het Engels haar bewondering uit voor mijn van afzien ( heb in middels al gehoord dat ze Nederlands spreken tegen elkaar en zeg bedankt )
Gewoon doorgaan, op het punt van 1300 mtr. staan deze fietsers te wachten voor foto moment als ik aan kom raken we aan de praat wat denk je nederbelgen.
Praten een beetje maken foto voor elkaar en gaan verder.
Dan komen er nog 2 fietsers aan ben enkel dagen geleden hun ook tegen gekomen en hebben toen foto's voor elkaar gemaakt, doen we nog eens over.
Zij wijzen me een ander kant op te gaan want daar zou een mooi dorpje zijn, hebben gelijk wat foto gemaakt en kop koffie besteld, even rustig zitten want er komt nog een zwaar stukje klimmen.
Als ik dan echt boven ben prachtig uitzicht diverse fotos gemaakt en door naar een lange afdaling met wind van voor, om eindje verder op wat te gaan eten want het is inmiddels 13.30 uur geworden.
Heb 3 dorpen verder op een restaurant gevonden waar ze del dia bieden.
Route boek even bestudeerd en besluit eerst volgde Alberge plaats te nemen om te stoppen want ik het voor vandaag wel gehad.
Als ik op wil stappen komt de Spanjaard wederom voorbij, roep amigo en hij gaat verder, in de beklimming welke dan nog volgt kleine stukjes maar wel tot 9% komen de 2 andere fietsers welke ik eerder vandaag wederom heb ontmoet ook voorbij we gebaren zware dag zij denken hier het zelfde over ik kan ze niet volgen vind ik eigenlijk wel jammer maar er zit niet meer in vandaag.
Als ik dan plaatsje Sarria binnen rijd zoek ik touristenburea centrum op maar het is nog net geen 16.00 uur dus nog niet open dan zie ik een alberge iets verder op en vraag of er plaats is ik besluit iets verder op te kijken want bij toeristen bureau hangt een platte grond van de plaats met daarop diverse alberge.
Dan heb ik midden in plaats na weer behoorlijk klimmen een alberge gevonden voor € 8,00 ik ga akkoord.
Douche, supermarkt bezoekt voor ontbijt voor morgen ochtend en later op de avond buiten de deur eten del dia € 8,50.
Heb even gekeken hoever nog naar Santiago de compostella ca. 130 km.
Wil morgen proberen tussen de 80 en 100 km. af te leggen om dan vrijdag voor de middag eind punt te bereiken en fiets en bagage in te kunnen leveren.
Plan is dan in het weekend per bus naar finistera te gaan en nog een dag met trein smal spoor traject te volgen om maandag met een voldaan gevoel terug te kunnen reizen.


Groeten Rob Houdoe.






  • 27 Mei 2015 - 21:23

    Jose:

    Wauw Rob wat ga je snel joh. Heerlijk vooruitzicht aankomst vrijdag en dan het weekend om wat rond te kijken. Wat een voldoening zal het geven, geniet ervan. SUPER. groetjes uit den bommel, jose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 29442

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: