Oud Gastel Santiago dag 27 - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 27 - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 27

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 Mei 2015 | Spanje, Trabadelo

27 e dag reisverslag dinsdags 26-05-2015
Murias naar trabadelo 85 km.
Vertrek 8.30 uur einde rit 17.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 14 graden later in de dag oplopend naar 36 graden, zonnig en weinig wind.

Vandaag opgestaan om 6.45 uur en 7.30 uur, ontbijt en vertrek om 8.30 uur gelijk bij aanvang klim vandaag de 1e dag van de berg rit.
Het is vandaag weer een mooie dag afwisselend en niet te grote afstanden tussen de plaatsen onderling, ook is er vandaag weinig wind wat in het voordeel is.

Als ik op mijn gemak mijn tempo bepaal kom ik iets verder op de Oostenrijker tegen waar ik gisteren mee aan tafel gezeten hebt voor diner en een biertje heb gedronken hij zou om 8.00 uur pas vertrekken hij heeft er behoorlijk de pas in een eindje verderop een half uur kom ik het Iers koppel tegen zij vertelde gisteren wij vertrekken altijd om 6.00 en staan elke morgen op om 5.15 uur op dan zien we zonsopgang maar als dit zo is hebben ze gisteren niet de waarheid verteld want dan hadden ze al veel verder moeten zijn.

Het eerste gedeelte van de beklimming gaat vrij gemakkelijk maar zoals altijd het venijn zit hem in de staart ik rijd mijn eigen tempo en er komt iemand voorbijgereden die ik nadien weer voorbij rijd.
Na tweeënhalf uur heb ik er 23 km. op zitten en de 1e berg top Cruz de Ferro op een hoogte van 1504 bereikt heb hier een foto momentje van gemaakt verder verloopt alles naar wens.
Later als ik weer een foto momentje neem komt hij voorbijgereden en zegt tot de volgende keer weer ik zie hem nadien in de afdaling ik laat hem gaan en bepaal wederom mijn tempo.
De afdaling is heftig met stijle stukken en gedeelte van de weg is slecht dus opletten.
Als ik na enkele kilometers het dal heb bereikt zoek ik een pinautomaat want ik heb slecht nog € 4,00 op zak en verder platzak, hier is geen automaat neem dan maar een bakje koffie en neem er koek bij.
Even WiFi contact en verder naar de volgende plaats waar ze wel een pin automaat hebben, er is een touristenburea en zij wijzen me de weg waar een pin automaat, gelukt tegen over is een supermarkt en besluit gelijk nog wat etenswaren in te slaan.
Vandaag wil ik tot ca. 10 km. onder de berg top eindigen welke morgen ochtend beklommen kan worden.
In de plaats Villafranca laatste grote plaats voor de beklimming begint wil ik bij touristenburea navragen of er overnachtingen mogelijk zijn op afstand 10 km.
Het is 15.45 uur wachten tot na 16.00 dan gaan ze weer open siësta ga even in de schade zitten want de temperatuur is inmiddels opgelopen maar 36 graden.
In touristenburea bellen ze voor me op een kamer te reserveren in hostal 10 km. verder op en ik ga daar heen.
Om 17.00 heb ik overnachting plaats bereikt en ga even douchen en bijkomen.
Het weer is de geheel dag goed geweest enkel de laatste 10 km. nog even wat tegen wind maar je kunt het maar gehad hebben.

Vandaag diner genomen in hostal pelgrims menu en na opmaken dag verslagen om 22.30 naar bed om morgen weer fit de 2e berg rit aan te vangen


Groeten Rob Houdoe

  • 26 Mei 2015 - 23:23

    Corné En Monica :

    Rob tot voor kort werd je geleefd door de maatschappij, je vertrok op je fiets en bijna niets, een slaapplaats , wat eten en drinken, met je zintuigen elke dag natuur proeven, je verslagen lezende ben je nu als een vogeltje zo vrij.

    Geniet er van, want morgen komt er weer een dag

    Groetjes vanuit de Stoof











    tevreden met een slaapplaast op tijd wat etennu ben je als een vogeltje zo vrij, en nu ben je vrij wat je hebt gevonden is hetgeen waar dagelijks volle booten elke dag schrijf je wel ietsje had al vrij je doel ga je halen want opgeven dat doe je nieyverslagen lezende is het alsof je in een op de dag van je vertje verslagen lezende, vliegen de dagen voorbij, een net alsof ik het zelf belaaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29433

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: