Oud Gaste lSantiago dag 26 - Reisverslag uit Murias, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gaste lSantiago dag 26 - Reisverslag uit Murias, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gaste lSantiago dag 26

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

26 Mei 2015 | Spanje, Murias

26 edag reisverslag maandag 25-05-2015
Leon naar murias 65 km. Netto bruto 75
Vertrek 8.45 uur einde rit 16.30 uur.
Temp. vanmorgen ca 16 graden later in de dag oplopend naar 29 graden,

Ik heb vandaag overnacht in hostal waar ik goed geslapen heb ben niet vroeg opgestaan omdat ik vandaag slecht 65 km. denk te fietsen omdan te stoppen aan de voet van de berg welke morgen beklommen gaat worden.
Gisteren avond na 00.00 uur gaan slapen heb ontspannen avond gehad en heb op internet mijn terug vlucht geboekt voor maandag 01 juni voor zover dat mogelijk was.
Hostal ligt in centrum van de stad en ik heb geslapen op 2e etage waarbij op de 4e etage een ruimte is ingericht welke als keuken gebruikt kan worden voor ontbijt.
Voor vertrek nog een gebruik gemaakt van deze ruimte en dan de fiets uit kelder gehaald tassen geïnstalleerd en route volgens route boek door centrum vervolgt.
Totdat ik op kruispunt kom waar routeboekje zegt linksaf aangeeft maar de Spanjaarden wijzen niet daarheen maar recht vooruit.
Omdat ik ook al probleem had om de stad in te komen door aanleg nieuwe snelweg, volg ik het advies om recht vooruit.
Iets verder op vraagt een Spanjaard aan mij, waarheen voor de camino ik gebaar begrijp je niet en vervolgens word er van de kant van de straat geroepen en gewezen die kant op hij gebaard volg maar.
Ik volg hem totdat ik een Lidl tegen kom en omdat ik nog wat nodig heb, haak ik af en ga nog wat inkopen doe als ik hiermee gereed ben is het inmiddels 10.00 uur geworden.
Route terug opgepakt waar ik ben afgehaakt ( later blijkt fout ).
Ga vooruit waarbij ik borden volg van camino, word iets later bij beklimmen van heuvel om de stad Leon uit te komen ingehaald door een groepje mountainbikers onder leiding van een Spanjaard rest zijn Engels welke een deel van de route doen.
Ik besluit deze groep te volgend totdat we de stad uit zijn, dit gaat goed totdat er een van de groep een lekke band rijd, ik wil verder en vraag aan Spanjaard hoe verder hij gebaard recht door voor 3 km. en dan de weg af staat aangegeven.
Omdat je hier op de vlucht strook van de snelweg mag rijden zolang het geen Autovia is voel ik het niet lekker rijden, maar ga door tot dat ik na 2,5 km. een bord tegen kom Autovia en bord met pictogrammen verboden voor paarden, fietsen, brommers en nog wat.
Dan is de vraag wat doe ik want ik ben nog geen 3 km.verder kijk het even aan en besluit terug te rijden naar punt waar ik de weg af kan, 1 km. tegen het verkeer in over de zelfde vlucht strook, nat als ik de weg af ben en ik weer op een parallelweg zit van snelweg komen er nog 2 fietsers aan ik gebaar omdraaien zij gebaren nee want de ander kant is voor lopers.
Ik denk daaaag en ik ga verder.
Zoek dan op navigatie systeem een plaats op welke in de route omschrijving voor kom en ga die kant op.
Als ik dan 10 km. heb afgelegd zit ik weer terug op de route ( geen paniek want ik zou vandaag toch maar 65 km. afleggen ) word nu wat meer.
Met al die bijkomstigheden heb ik eigenlijk wel trek in een bak koffie gekregen en nu ik weer op track zit neem ik de eerst volgende gelegenheid om de daad bij het woord te voegen.
Na even op mijn gemak gezeten te hebben ga ik weer verder anders kom ik niet waar ik naar toe wil.
Onderweg weer veel bijzonderheden gezien, veel ooievaar nesten en ook de vogels zelf, het ene nest nog groter dan het ander nest.
Mooie omgeving waar ik door fiets en het eerst gewas zien oogsten.
Verder een stuk van 4 km. over grindpad moeten fietsen welke volgens het boek ook klopt ( goed opletten waar te rijden om geen lekke band te krijgen, weer gelukt )
In de middag als ik over een stukje snelweg gefietst kom weer over de vlucht strook zoals hier gebruikelijk zie ik aan de ander kant van de weg een wegrestaurant en besluit hier aan te rijden voor een del dia, laat het me weer smaken zodat ik de rest van de dag niets meer te kort kom en voldoende brandstof heb voor morgen.
Als het dan tegen 15.00 loopt en ik een grote plaats door rij waar veel slaap plaatsen zijn wil ik nog verder door om morgen gelijk goed te kunnen starten ik ga nog 10 km. verder en als ik door dit plaatsje rijd twijfel ik ga ik nog verder of einde oefening voor vandaag, kijk route boek even in en besluit voor laatste optie omdat de eerste volgende kilometers geklommen moet worden en het beste er bij mij wel af is.
Draai terug en zie een bord met bed&breakfast, besluit hiervoor te kiezen omdat er voor morgen best wel een behoorlijk klim in het routeboekje staat en het advies is daar beter uitgerust aan te beginnen.
Na douche even liggen want het was al met al toch nog een inspannend dag.
Dan even buiten de deur een bar opgezocht om met ander pelgrims te kunnen bijpraten, tref eerst een Oostenrijker 55 jaar heeft ongeval gehad en 2 jaar in rolstoel gezeten, heeft kunstknie gekregen en na revalideren kan hij weer lopen en fietsen zelf zo goed,dat hij nu de camino loopt vanaf Pamplona aangevangen, ik vertel hem over 2 Duitsers welke ik eerder had ontmoet en hij bevestigde dat er zgn. Pelgrims zijn welke de bus of taxi nemen om van a naar b te geraken.
Even later komt er een Iers koppel bij zitten, zij vertellen dat hun manier van de camino afzien betekend en de weg te gaan als een pelgrim hoort te doen dus slapen in alberge en niet in hostal of gelijkwaardig.
De Oostenrijker is het hier niet geheel mee eens ook hij neemt wel eens een hostal als hij een nacht goed wil slapen.
Tijdens dit gesprek nuttig ik 2 biertjes welke diep vallen en ik voel me moe na het diner del dia besluit ik naar mijn kamer te gaan om daar nog aan dag verslag te werken.
Dit is goed bedacht maar word niets vandaag want ik heb het wel gehad vandaag, maak een paar korte kant tekeningen en welterusten.

Groeten Rob Backx Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 29427

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: