Oud Gastel Santiago dag 22 - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 22 - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 22

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Mei 2015 | Spanje, Belorado

22 e dag reisverslag donderdag 21-05-2015
Logrono naar Belorado netto 96 km.
Vertrek 8.00 uur einde rit 18.00uur.
Temp. vanmorgen ca 12 graden overdag oplopend naar 16 graden.

Vannacht overnacht in particulier herberg in Belorado is goed bevallen.
Er waren slecht 4 pelgrims 2 Nederlanders een oud commando, een fietser, een Fransman en een Spanjaard.
Vanmorgen spullen ingepakt tassen op fiets en naar buiten bij café roma een ontbijt genomen, even rustig gezeten en proberen de stad uit te komen lukt deze keer makkelijk.
Na ca. 7 km. kom ik twee kamer genoten tegen van afgelopen nacht hebben er flink de pas in wens hun een goede dag en ga verder.
Tot de klok van 10.30 uur kom ik nog lopers en fietsers tegen veel lopers, fietser mét name Spanjaarden welke met mountainbike het wandelpad volgen.
Na 11.00 kom ik de gehele dag niemand meer tegen en denk zit ik wel op de juiste route maar volgens mijn route boek klopt het, blijft vreemd en voelt raar voor het eerst.
Omdat ik me zwak voel stop ik vaker dan normaal en heb het op een gegeven moment even gehad berg op en de gehele dag wind tegen dat vraag kracht fysiek als mentaal, neem even de tijd waarbij ik gebruik maak van bus hokje om uit de wind te staan, ook vraag de fiets, enig onderhoud want je gaat van alles bedenken om maar even iets langer te kunnen blijven zitten, ketting gesmeerd was ook wel nodig want nadien maakt de ketting minder geluid.
Omdat ik de geheel tijd niets tegen gekomen ben om te eten kijk in de voorraad tas en heb nog wat muslie repen vanuit Nederland over besluit er twee te nemen en nog een banaan erachter aan niet dat het nu lekker is maar heb wel wat nodig.
Tegen 15.00 uur als ik in plaats St. Domino de la calzada aankom zoek ik het toeristen bureau op om te vragen of er verder op nog slaap plaatsen tegen kom binnen 20 km. afstand, gesloten tussen 14.00 en 16.00 uur iets verder op is er een alberge oud klooster ga het hier proberen, achter de desk zit een non en vraag of ze Engels of Duits spreekt wat denk je ( nee dus ).
Ook valt me een ding op 2 dagen terug waren er in de alberge puenta la reina enkel Duitse pelgrims welke er een behoorlijk feestje van maakte en zijn waren lopend, nu staan er 2 van deze groep net voor mij aan het loket ( zij kunnen deze afstand níet lopende hebben overbrugt in deze tijd dus zij hebben een andere manier om te verplaatsen.
Dan staat er achter mij een Spanjaard die wel iets kan vertalen, maar hier kom ik helaas ook niet verder mee.
Besluit dan maar door te rijden want volgens mij route boek komt er over 15 km. een hotel in kleine plaats.
Terplaatse aangekomen hotel gevonden naar binnen en gevraagd of ik kan overnachten, jammer geen plaats.
Ik moet nu verder hier heb ik eigenlijk niet op gerekend en is wel een tegenvaller maar terug rijden naar vorig plaats is geen optie want dan ga ik terug naar af en dat wil ik niet.
Over 20 km. komt er een plaats waar weer diverse alberge en slaap plaatsen zijn.
Vooruit eerst nog maar een banaan en on the road again
Een geluk de wind is dit keer in mijn voordeel en heb hem in de rug dat scheelt, voordat ik het vermoed ben ik in de plaats Belorado aangekomen.
Een van de alberge zoeken en einde van de dag is bijna weer daar.
Grote alberge 3 verdiepingen beetje simpel, kom op bovens verdieping terecht waar ik de keus heb uit 2 ruimte een met 10 bedden en een met 20, kies voor de kleinste bovenst bed, de dakpannen van hout liggen op hoogte van stapelbed waarbij je telkens moet bukken als je naar je bed wil, bij terug lopen stoot ik bijna mijn hoofd dan bedenk ik na het douchen ik ga naar ander kamer want het moet niet zo zij dat ik mijn hoofd stoot.
Ook de sanitair ruimte is primitief met name de deurtjes van douche ruimte, maar elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel omdat ik laat binnen kom is er bijna niemand meer in de wasruimte waar je rekening mee dient te houden, water is gelukkig warm en blijf er even onderstaan.
Later op de avond diner in de alberge voor slechts € 8,00 3 gangen, soep, kippenpoot, pudding na dit is een standaard voor de beheerder simpel maar wel voedzaam.
Route voor morgen even bekijken, aan verslag werken en om 21.30 als laatste besluit ik naar de slaapzaal te gaan deur open het licht is al uit dat word op de tast of toch maar niet telefoon scherm geeft ook licht en niet storend.

Einde dag welterusten


Groeten Rob Houdoe






  • 23 Mei 2015 - 18:01

    Jo Vergouwen:

    hoi Rob ik vind het een hele prestatie om dat zo maar in je eentje te gaan fietsen ik ben trots op je
    nog even vol houden en dan heb je het erop zitten en een ervaring wijzer geworden knap hoor en heel veel succes no voor de laatste week groeten Jo Vergouwen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 29419

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: