Oud Gastel Santiago dag 21 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 21 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 21

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Mei 2015 | Spanje, Logroño

21e dag reisverslag 20 mei 2015
Puenta la Reina naar logrono slechts 65 km.

Vannacht overnacht in pelgrims alberge op slaap zaal met 9 stapel bedden kamer 9 van 10 totaal, alle bedden zijn bezet.
Is mee gevallen geen pelgrims welke overmatig nacht geluid maken.
Wel voel ik me vannacht niet lekker waarschijnlijk een koudje gepakt tijdens de beklimming van puerto de ibaneta met een pas hoogte van 1057 mtr.
Eruit geweest en paar paracetamol genomen er vanuit gaande dat het dan straks weer beter gaat.
Vanmorgen worden de eerste voor 6.00 wakker om op te staan en vroeg te vertrekken maar doen erg rustig en iedereen houd rekening met elkaar ( lijkt wel een grote familie ).
om 7.00 uur gaat het licht aan en de rest maakt aanstelde om op te staan ( ik wil geen uitzondering op de regel zijn maar heb eigenlijk niet veel zin, voel me niet lekker en besluit vandaag op mijn gemak te doen en hopen dat het gaat.
Maar opgeven komt in mijn systeem niet voor en waar een wil is een weg voor wie de tijd van leven heeft.
Nog proberen te ontbijten niets smaakt maar ik moet wat naar binnen krijgen dan maar een broodje en 2 koffie.
Als ik terug naar de kamer ga ben ik de laatst die de deur dicht trekt.
Als ik bij mijn fiets aankom om op gereed te maken voor vertrek blijkt dat er nog twee fietsers zijn die nog niet weg zijn als ik dan gereed ben blijkt de poort op slot te zijn( foutje van pelgrims oord ) geen paniek want het is nog vroeg.
Ik terug naar binnen om te zien of er sleutels liggen, nee dus dan de telefoon ter hand genomen en de nummers gedraaid welke bij de desk staan genoteerd.
Eerste persoon verstaat me maar begrijpt me niet en dat is wederzijds want we zitten in Spanje, kom hier verder niet uit en besluit het ander nummer te draaien deze persoon spreekt beetje Engels en begrijpt me of we een momentje hebben.
Even later komt er een Spanjaard en gebaard wat wil je vertel hem dat de poort nog op slot is en dat we niet weg kunnen hij snapt me en draait de poort van slot.
Het inmiddels 8.15 uur geworden en rustig aan op route.
Het kost enige moeit om de juiste weg te vinden er is namelijk een nieuwe weg aangelegd iets verder op zie ik een andere fietsers op een grindpad rijden, klopt eigenlijk niet maar gaat wel richting waar de kaart naar toe verwijst en besluit hem achter op te rijden, als ik wat verder op ben komt deze fietser Fransman terug gereden en gebaard dat het met de fiets niet mogelijk is om hierlangs te gaan, draai om en volg hem.
Even later hebben we het juiste pad gevonden, ik kan hem niet volgen want alles is me vandaag te veel maar ik moet verder dus in mij tempo laagste verzet kom ik ook boven kost me wel moeite.
Neem regelmatig een pauze om vervolgens weer verder te gaan.
Na 20 km. komen er weer een paar heuvels en wil eerst wat kracht voer, rijd langs supermarkt waar ook een lunch room aan zit en bestel koffie met omelet is me gisteren goed bevallen.
Later in de dag neemt de wind toe en volgen er ook nog enkel buien, ben nu 2 dagen in Spanje en de temperatuur komt nog niet boven de 16 graden en heb beide dagen regen gehad.
Na 65 km. vind ik het voor vandaag genoeg geweest en besluit telefonisch contact op nemen met particulier alberge waarvan ik vermoed dat het hier niet zo druk zal zijn blijkt te kloppen.
Daar aangekomen spullen van fiets, naar binnen, douchen en even liggen.
Diner buiten de deur in Spanje pas mogelijk vanaf 20.00 uur.
Net na achten ben ik op plaats waar ze me naar verwezen hebben plaats tegen over kathedraal ca. 10 minuten lopen waar divers restaurantjes zijn waar je voor nog geen € 10,00 een dag menu kunt bestellen.
Hier komen met name veel pelgrims hebben Spaanse kaart dus even wennen maar tegen 21.30 ga ik met een voldaan gevoel naar buiten, heb gelijk nog wat tijd besteed aan mijn dagverslag.
Na het eten terug naar alberge, wat opvalt is dat er inde avond tegen 22.00 uur nog veel mensen op straat zijn ondanks dat het slechts 15 graden is, logrono is een mooie stad en sluit niet uit dat ik hier ooit nog eens terug kom om van de sfeer te genieten

Voor vandaag is het goed geweest en morgen is er weer een dag.

Groeten Rob backx Houdoe.





  • 22 Mei 2015 - 21:10

    Jose:

    He Rob, je gaat als een speer. Volgens mijn gevoel heb je nu het echte pelgrim gevoel. 1e periode thuisfront loslaten, 2e periode je draai zien te vinden en nu alles loslaten en de dag laten komen zoals die komt. Hopelijk brengt het waar je naar op zoek bent. Ik vind het een gigantisch avontuur en krijg de indruk dat je er gigantisch van geniet.(soms ook niet). Veel succes voor de laatste "etappes". Zorg goed voor jezelf en geniet er vooral van. Groetjes uit Den Bommel, José.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 29468

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: