Oud Gastel Santiago dag 20 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 20 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 20

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Mei 2015 | Spanje, Puente la Reina

20e dag reisverslag dinsdag 19 mei 2015
Valcarlos naar Puenta la Reina totaal weer 90 km.

Vannacht geslapen in alberge in Valcarlos goed verzorgd goede keuken en slechts met 8 personen.
Rustig geslapen was weer wel de laatste welke naar bed ging.
Lopers gaan vroeg naar bed en willen vaak vroeg vertrekken.
Na vanmorgen op mij gemak te hebben ontbeten fiets klaar gemaakt, het regent en de lucht zit dicht dus regenjas er bij aan.
Omdat ik gisteren in een klim gestopt ben gelijk klimmend naar boven.
En of dit nog niet alles is de klim duurt maar lieft 11 km. Met een behoorlijk stijging percentage van 365 mrt naar 1060 mtr. tussendoor 3 maal gestopt om even op adem te komen en wat energie genomen.
Heb er iets meer dan 2 uur voor nodig gehad maar als je er dan bent waauw.
Eerst een foto moment, vervolgens 1,5 km. afdalen waar dorpje is met restaurant.
Hier gestopt een koffie besteld met stuk omelet, Spaans gebruik en nadien nog een van het zelfde.
Omdat het buiten nog behoorlijk regent neem ik de tijd ook hebben ze hier wifi in Frankrijk is dit lastig.
Werk mijn verslag nog even af en zet dit op het blog.
Vooruit weer naar buiten regenpak aan, het gaat minder hard regen maar toch het is koud en nat.
Afdaling gaat goed maar mijn remmen werken niet goed en maken vreemd geluid, besluit na de afdaling te stoppen om te zien wat het probleem is.
Er zit vuil in de remmen blokken aluminium welke de velg invreet haal remblokken los en maak deze schoon probleem is verholpen.
Besluit bij Pamplona om hierom heen te rijden omdat deze route naar beneden gaat en een mooi uitzicht heeft volgens boekje.
Als dit gedeelte er op zit word het weer even werken, de zon is inmiddels weer gaan schijnen dus regen jas kan uit.
Neem gelijk een broodje omdat je op deel van de route ook geen restaurant tegen kom.
Laatste deel is zwaar behoorlijk wind en open vlakte ook gaat het hier op en af.
Om 17.00 uur ben ik dan blij dat ik er ben en vraag in herberg of er nog plaats is ja kamer nummer 9, we liggen hier met totaal 18 personen benieuwd wat dit vannacht brengt en of er te slapen is?

Morgen weer een nieuwe dag ook er met behoorlijk klim werk.

Groeten Rob Houdoe

• 20 Mei 2015 - 13:13

Wim Van De Leur:

Rob,
    Helemaal te gek man. Zo'n dagverslag is zo gelezen, maar voordat voor jou de dag om is ben je wel even wat kilometers verder, met dalingen, stijgingen, regenbuien, hitte, koude, uitputting en ander ongemak. Het woord respect wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt, voornamelijk misbruikt, maar in jou geval is het wat mij betreft van toepassing, ik heb respect voor waar je mee bezig bent. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt!
    Rob, morgenochtend weer On the Road Again!
    Wim
    (vriendje Karin)

• 21 Mei 2015 - 11:26

Mariette:

ben zojuist weer bijgelezen zo te horen gaat het goed supper hoe je het doet zo alleen hoop dat alles naar wens verloopt we denken veel aan je maar ook aan marian ne en thessa wens je verder een goede reis samen met christoffel hartelijke groet mariette en de rest