Oud Gastel Santiago dag 16 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 16 - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 16

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 Mei 2015 | Frankrijk, Lourdes

16 e dag reisverslag vrijdag 15-05-2015
Orolon de Ste Marie naar Lourdes 75 km.

Vertrek 8.00 uur einde rit 17.30 uur.
Temp. vanmorgen ca 12 graden overdag oplopend naar 21 graden.
Kwalificatie cijfer 6+ bewolkt en veel regen wind werkt mee.

Vannacht overnacht in gite ( herberg ) Relais de bastet.
Redelijk geslapen.
Na opstaan gebruikelijk ochtend ritueel.
Na ontbijt wat hier niet verkrijgbaar is uit eigen voorraad iets genomen wat nog voorradig is.
Vanmorgen om 8.00 uur de gite verlaten hebben ( verplicht ) fiets gereed gemaakt en proberen stad uit te komen kost enig moeite want ik wijk nu af van origineel track om naar Lourdes te gaan. Maar na wat rondjes te hebben gemaakt gelukt om de juiste weg te geraken, gelijk behoorlijk klimmen met stijle hellingen, maar waar een wil is is een weg ( naar boven in dit geval ), gedurende de voormiddag veel klimmen en tegen de middag begint het te regen wat de gehele middag aanhoud.
Half in de middag een geluk de rest van de dag minder klimmen maar nog wel steed regen.
Dan een bord op de weg van weg opgebroken verder op, hier omrijden is voor míj geen optie kost veel kilometer en denk met fiets zal het wel lukken om hier voor bij te komen na enkel kilometers verder bij opbreking te zijn aangekomen is dit tocht een probleem de weg is geheel uit gegraven en dit op een berg, er zijn 2 graaf machine bezig om e.e.a. te verwerken wel is er een smal pad van leem en terwijl ik sta te kijken hoe geraak ik hier voorbij stopt een graafmachine en maakt gebaar kom maar door.
Dit kost behoorlijk moeite maar wat moet je anders dus even alles uit de kast om fiets met bepakking hiervoor bij te krijgen.
Pfff gelukt fiets behoorlijk beladen met leem veeg er het meest af zodat de wielen weer draaien en maak velg schoon voor de remmen en verder.
Het is wel een zware dag vandaag veel regen en niet als bij ons vlakke wegen maar hier moet je de berg route volgen en dit geeft extra km.
Als ik een in plaats aan kom waar een Carrefour is besluit ik eerst e.e.a in te slaan en neem ook een deel land kaart mee van orolon St Marie naar Lourdes om zo enig idee te krijgen wat me nog te wachten staat.
Tijdens verblijf in deze supermarkt valt het buiten met bakken de hemel die heb ik dus niet overheen gehad.
Net voor Lourdes kom ik een auto wasserette tegen besluit hier mij fiets even goed schoon te spuiten mínder balast.
Laatste stuk voor vandaag en tegen 17.15 uur kom ik dan aan op plaats voor te overnachten en heb gite snel gevonden.
Vandaag zijn we later op de avond met 10 pelgrims waarvan een fietser ( ik ) rest zijn lopers.
Niemand spreekt er Engels tot dusver, tot dat er later op de avond nog een pelgrim terug komt uit Lourdes welk beetje Engels spreekt, dit komt goed uit, kan voor mij morgen iets vertalen.
Heb van de Canadees begrepen dat de gastheer een goed diner verzorgd dus besluit hieraan deel te nemen is goed verzorgd simpele maar wel goed en veel.
Kosten overnachten inclusief ontbijt € 15,00 diner donatie besluit hiervoor zelfde tarief te geven.
Om 22.00 ligt iedereen op bed.

Einde dag dus rijd om te gaan slapen.


Groeten Rob Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 29440

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: