Oud Gastel Santiago dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 14

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Mei 2015 | Frankrijk, Moustey

14e dag reisverslag dinsdag 13-05-2015
Moustey naar DAX netto 96 km. Echter door wat omleidingen 115 km. op dag teller.
Vertrek 9.00 uur einde rit 18.00 uur.
Temp. vanmorgen ca 15 graden overdag oplopend naar 24 graden.
Kwalificatie cijfer 8 voor de middag bewolkt en na de middag redelijk wind vaak van op zij.

Vannacht weinig geslapen, vaak wakker.
Vanmorgen vroeg begint niet de haan als eerste maar een geit laat lang van zich horen, slapen is dan ook niet mogelijk meer en besluit er 6.45 uur maar uit te gaan.
Het heeft niet geregend maar tent is nat van dauw.
Gebruikelijk ochtend ritueel, dan nog een paar stukjes stokbrood van gisteren besmeerd met jam en 2e stuk belegd met kaas van ibis hotel.
Afwas doen, spullen inpakken, tent afbreken en om 9.00 klaar voor de reis.
Wil bij wegrijden de eigenaar bedanken en nog wat extra toe stoppen voor de gast vrijheid van de ruim opgezette gite en hoe ze daar de dieren (paarden, ezels, hond en ander dieren ) zo goed verzorgen.
Zij weigert het geld aan te nemen ook na aandringen. ( weer een les niet als draait om Ping Ping).
Bij vertrek heb ik het weer even slecht en komen er bepaalde herinnering naar boven, probeer me zelf te herpakkenhet valt me op dat ik hier s ochtends de laatste dagen vaker last van heb, neem me zelf voor dit te proberen onderdrukken tot verder op in de tocht.
Bij de eerst de beste bakker welke ik tegen kom eerst 2 rozijnen koeken gekocht want deze zijn lekker voorbij de koffie straks.
Het voornemen is vandaag tot in DAX te komen en daar een budget hotel te nemen om van een goede nacht rust te kunnen genieten want vanaf morgen gaan we klimmen volgen route boek.
Eerste stuk is wel aardig, mis een afslag en kom daar later achter besluit niet terug te rijden maar met omweg weer terug op de route te komen het is 10.30 als ik weer op de route kom en besluit dan eerst een kopkoffie te scoren in dorpje waar ik doorheen kom, het worden er 2 met eerder gekochte rozijnen koek ( lekker ).
Na de koffie op mijn gemak te hebben laten smaken ga ik weer verder er volgen dan 4 wegen van elk bijna 10 km. welke door naald bossen heen leiden ( deze bossen worden gebruik voor hout kap) in bijna rechte lijnen erg saai, blik op oneindig en blijven draaien met de benen.
Wil tussen de middag aanrijden om wat te eten ook hier is weer niets te verkrijgen alles is nog gesloten ( te vroeg in het seizoen word mij vanavond verteld waar ik ga dineren ).
Dan besluit ik 14.30 uur even te stoppen en op mijn camping stoeltje een uit supermarkt eerder gekocht broodje te gaan nuttigen, gevolg nog met een papje en banaan, zodat ik de honger klap welk ik eerder heb ervaren voor blijf.
Het is maar goed dat ik dit gedaan heb want tot aan DAX kom je verder geen koffie of restaurant meer tegen of gesloten zijn.
Heb vanmorgen de keus gemaakt weer een ibis hotel te nemen en wijk van de route af om volgens de kaart via de kortste weg daar te komen.
Er is een nieuw weg aangelegd (snelweg ) waardoor ik terug moet om hier voorbij te komen kost me enkele kilometers maar net voor 18.00 uur ben ik dan toch ingecheckt.

Vanavond bij naast gelegen restaurant een dag schotel besteld heeft me gesmaakt heb nog honger als, mijn bord leeg is en vraag nog wat friet bij, geen probleem.
Na eten terug naar hotel, route van morgen doornemen en reis verslag maken.

Het is toch weer na 22.00 uur geworden, bed tijd want ik ben moe.



Groeten Rob Houdoe










  • 14 Mei 2015 - 11:24

    Theo Jacobs:

    Beste Rob.
    Goede avond vroeger zal Je wel niet kijken.
    Je gaat goed vooruit , al gaat het niet altijd over rozen.
    We hebben in Amerika en Canada ook wel eens gehad dat we verkeerd reden
    .Als we later niet zeker waren zijn we eerst met de kaart er bij goed gaan kijken.
    Ja het is niet gemakkelijk Je hoofd leeg te maken zeker als je steeds alleen bent.
    Veel moet toegewenst Theo Je schoonvader

  • 14 Mei 2015 - 19:29

    Karin:

    hee Rob!
    Wat een ervaring! Enorm op jezelf aangewezen!
    Als je zo dicht bij jezelf komt dan is het vanzelfsprekend dat het je emotioneert!

    Zojuist samen met Wim bijgelegen en we voelen met je mee!
    Zeker afgelopen zondag toen we ook zijn gaan fietsen.
    Die 15 km dat was wat! Ik zei nog tegen Wim.....nu weten wij pas echt wat Rob voelt!....

  • 14 Mei 2015 - 19:39

    Karin:

    Nou Rob geniet van deze ervaring! We vinden het mooi om je blog te lezen. Uit wat je schrijft maken we op dat je enorm aan het genieten bent. Succes en groeten, ook van Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 29428

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: