Oud GAstel Santiago dag 13 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud GAstel Santiago dag 13 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud GAstel Santiago dag 13

Door: Rob backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Mei 2015 | Frankrijk, Moustey

13e dag reisverslag dinsdag 12-05-2015
St Emilion naar Moustey 96 km. op dag teller.
Vertrek 9.30 uur einde rit 17.30 uur.
Temp. vanmorgen ca 15 graden overdag oplopend naar 26 graden.
Kwalificatie cijfer 9+ voor de middag bewolkt en na de middag trekt de lucht open weinig wind of wind mee.

Vanmorgen weer 7.00 uur opgestaan toilet, wassen en omkleden.
Gisteren avond pas laat aangekomen en neem me zelf voor vandaag niet te gek te doen en vooraf in winkel iets in te, slaan komt goed uit op camping is een winkel welke om 8.00 opengaat.
Na inpakken tent loop ik naar winkel en zie enkele plaatsen verder op een fiets met tassen en tent staan komt persoon naar me te gelopen is landgenoot, Henk is zijn naam, we lopen samen naar winkel en praten beetje bij hij rijd gemiddelde ook 90 km. per dag en zegt ik heb de tijd is namelijk met pensioen.
Na deze opmerking bedenk ik mezelf ( hint ) hij heeft gelijk waarom zou ik mezelf haasten en besluit voor vertrek nog 2 bakjes koffie te nemen met deel van zojuist gekocht brood wat ik besmeer met jam uit Nederland. ( lekker dat nemen ze me niet meer af ).
Net voor ik vertrek en de poort uit rij moet ik nog afval deponeren in hiervoor geplaatst containers bij de uitgang en kom Henk weer tegen, vraag naar zij beweeg reden.
Ik ben met pensioen en zegt nu ben ik nog gezond en kan ik het nog.
Ik vertel over mijn reden kan het nog niet los laten en heb het even zwaar ( maar komt allemaal goed )
Henk wenst me sterkte en hoop dat ik vind waar ik naar op zoek ben, daar is een camino ook vaak voor bedoeld.
Afzondérlijk gaan we onze weg, we komen elkaar in het begin nog enkel malen tegen groeten en gaan verder, na de middag kom ik henk niet meer tegen is verder voorruit waarschijnlijk.
Als de mobilisatie eenheid contact met opneemt vanuit Nederland komt er terwijl ik sta te telefoon een pelgrim aangefietst hij stopt en vraagt of hij stoort, nee hoor is dus weer een Nederlander.
Na telefoon gesprek te hebben beëindigd praten we even bij en gaan ieder onze weg.
Zijn naam is Monde uit oud Beijerland en ook hij is met pensioen.
Loop van de dag komende we elkaar nog regelmatig tegen maar tegen 16.00 uur als ik even een foto momentje neem komt net voor ik weer op wil stappen Monde langs gereden hij stopt en vraag hoe ver ga je nog ik vertel nog ca. 6 km. hij gaat verder door want hij heeft een vliegtuig geboekt voor 29 mei. Moet lukken zoals hij bezig is we wensen elkaar goede reis en Monde verdwijnt aan de horizon.
vandaag voor de middag redelijk wat klimmetjes gevolgd door afdalingen en later in de dag vlak terrein met wegen tussen naald bomen, het lijkt of het vanzelf gaat.
Wat is het hier rustig en ruikt het lekker naar maak bomen.
Ik besluit alvorens naar de camping te gaan eerst nog wat inkopen proberen te doen bij dorpje Iets verder op. Gedeelte gelukt kunnen we de nacht weer mee door komen.
Vraag in de winkel welke kant ik op moet voor de camping tevens pelgrims gite.
Zij wijzen me de weg en begrijp ca. 2 km. terug op de route.
Gevonden, ziet er goed uit is plaats welke gebruikt word als manege, kano verhuur, camping en gite.
Is een keuken en ontmoeting plaats de vraag is waar wil je slapen in de gite of in een tent, ik kies voor de tent nu het nog kan i.v.m. Temperatuur en geen regen.
Als ik mij tent aan het opzetten ben komt er een paard aan gestormd wat blijkt sta op een gemeenschappelijke wei waar ook een paard de vrij uitloop heeft.
Ook komen er 3 pauwen de tent bekijken en gaan verder.
Verder heel rust gevend en omdat ik vroeg in het seizoen ben heb ik de gehele accommodatie weer voor mij alleen wat een luxe waan me als god in Frankrijk.
Echter wel een beetje stil en aarde donker als de zon is ondergegaan weet gelukkig waar mijn tent ergens staat.

Het is weer 22.15 uur bed tijd morgen hopen op nog zo een dag en probeer in DAX te komen waar ik dan hotel neem voor de dag welk daarop volgt Het echter klim werk gaat dan beginnen dus vandaag nog redelijk relax.


Houdoe


Groeten Rob Backx










  • 13 Mei 2015 - 10:52

    Arno :

    Hoi Rob,

    Je bent al goed op dreef zie ik in de reisverslagen.
    Bevalt het goed ?
    Kan je naast het halen van de reisbestemmingen ook al meer inzicht krijgen in je eigen toekomst bestemming ?
    Succes met de verdere zoektocht. Zet hem op, komt goed !

    Groet,

    Arno

  • 13 Mei 2015 - 18:44

    Adrienne :


    Hoi Rob,

    Goede reisverslagen en goed bezig, ik heb respect voor je

    Groetjes Adrienne

  • 13 Mei 2015 - 22:41

    Corné En Monica:

    we lezen al je verslagen, en de kinderen speuren in atlas en computer de exacte plaats, het lijkt me een fantastische ervaring, om op je eigen tempo en wilskracht een dergelijk mooie tocht te maken, en in de avond je tent op te kunnen slaan, zo te lezen heb je , het ritme al aardig gevonden, het zal ongetwijfeld zwaar zijn en nog worden, nu je de voet van de pyreneeën hebt bereikt , doe het kalm aan, want morgen komt er weer een dag.

    groetjes vanuit de stoof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 29425

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: