Oud Gastel santiago dag 7 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel santiago dag 7 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel santiago dag 7

Door: Rob Backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Mei 2015 | Frankrijk, Châteaudun

7e dag reisverslag woensdag 06-05-2015.
Conde-sur-vesgre naar Chateaudun 107 km. op dag teller.
Vertrek 9.00 uur einde rit pas 18.30 uur.
Temp. vanmorgen ca.9 graden overdag oplopend naar 20 graden.
Veel wind op kop kracht 4-5, droog en paar regen druppels

Op camping overnacht om het pelgrims gevoel zoveel mogelijk te ervaren, heb geprobeerd een refuge te bezoeken, maar kon deze in de omgeving niet vinden.
Slecht geslapen, midden in de nacht wakker geworden van kou nog maar een vest bij aangedaan.
Opgestaan 7.00 uur, sanitair bezoek, wassen, omkleden.
50 mrt. vanaf mijn staanplaats is een zgn. gezelschap gebouw deur staat open en word momenteel niet gebruikt hier is het minder koud dan buiten er ligt een betonnen vloer in met enkele tafels, ook makkelijk om alles weer gepakt en gezakt te krijgen.
Besluit voor vertrek eerst nog iets te eten en zelf 2 koppen koffie te nemen uit voorraad pakket van thuis, ze zullen me dan niet verrassen als er geen koffie / cafe open is op het eerste deel.
Camping brander en pannen doen dienst, 2 boterhammen kant en klaar verpakt vanuit winkeltje van gisteren middag als ontbijt is nog lekker ook.
Dag ziet er goed uit zonnig nog een beetje koud.
Net na vertrek de eerste heuvels weer met wind op kop er word weer veel van het lichaam gevraagd.
Maar vooral doorgaan in stad Maintenon even lekker op bankje in centrum gezeten, kop koffie bij naast gelegen cafe/bar gekocht en daar voor wat bij de bakker gehaald wat ik bij kopje koffie lekker laat smaken.
Na klein half uurtje route vervolgt tot aan Chartres, mooie stad met veel smalle straatjes en behoorlijk stijl, besluit een bezoek aan de kathedraal te brengen als deze open is, nog een behoorlijk klim om daar te komen maar wel de moeite waard, pfffff.
Kerk is ook een trekpleister waar veel toeristen naar toekomen
Net voor het bereiken van de kerk twijfel ik of ik wel naar binnen zal gaan of verder te rijden.
Keuze word voor me makkelijk het begint opeens ontzetten hard te waaien en lijkt of er een onweersbui aan komt, ben dus naar binnen gegaan.
Ben hier niet alleen en besluit om stempel te vragen voor in pelgrims paspoort ook nu ik er toch ben een kaarsje op steken zonder specifieke reden.
Bij het aansteken lopen de tranen over mijn wangen kan het niet verklaren en probeer me groot te houden.
Na rondje in de kerk gemaakt te hebben schijnt de zon opnieuw en is de bui overgewaaid, als ik bij mijn fiets aankomt staat er iemand van de kerk te wachten en gebaard volgens mij of de fiets van mij is, ik geef aan dat dit zo is en hij maakt duidelijk, dat deze hier niet mag staan ik veronderschuldig mij en neem fiets mee om verder te gaan.
Wat een drukte in de stad als je dit niet meer gewent ben.
Ik maak regelmatig wat stops ook omdat lichaam dit vraagt en vervolg mij route naar eind bestemming Chateaudun.
Ik heb besloten vandaag niet in in tent te slapen maar te proberen in refuge welk ook in de plaats zijn.
Besluit omstreeks 16.00 uur te gaan telefoneren krijg antwoord apparaat aan de lijn of ik een ander nummer wil draaien, daag, bellen met enkele hotels uit boekje, bij niet een hotel spreken ze Engels, word het dus ook niet, zal het dan weer de camping worden maar dit wil ik vandaag niet ik wil weer eens een goed warm bed.
Eind van de dag toch nog een hotel gevonden dankzij hulplijn thuis front.
Dank je.
Was me het dagje weer.

Ga nu slapen 23.45 uur. en morgen is er weer een dag

Groeten Rob Houdoe,

  • 09 Mei 2015 - 18:58

    Karin:

    Ja joh, het is wat hee. Je word wel op jezelf teruggeworpen. Dan komen de emoties ook zomaar op.
    Het gaat je wel goed af als ik het zo lees.......het omgaan met moeilijke omstandigheden. Hulplijnen zijn dan juist belangrijk. Of het een lijntje is met thuis om een hotel te regelen of een lijntje met misschien wel een hogere macht door middel van een kaarsje.
    Zet m op Rob! We denken aan je. Groet, ook van Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 29413

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: