Oud Gastel Santiagoe dag 5 - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiagoe dag 5 - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiagoe dag 5

Door: Rob Backx

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Mei 2015 | Frankrijk, Méru

5e dag reisverslag maandag 04-05-2015.
Noyon naar meru 105 km. op dag teller.
Temp. vanmorgen ca 14 graden overdag oplopend naar 22 graden.

Vandaag bij vertrek ziet het er goed uit.
Begin van route opzoeken en dan vooruit wil vandaag als het kan iets meer dan 100 km fietsen.
Het weer zit in begin van de dag mee het is zonnig, windkracht 4 maar niet vol op kop.
Temperatuur loopt op tot 24 graden en mijn lichaam temperatuur berg op gaat hier behoorlijk overheen ga bijna in het rood dat beloof nog wat de komend dagen maar volhouden en wat een ander kan, moet ik ook kunnen.
Later in middag neemt de wind toe en gaat het overtrekken en wat later volgt er regen.
Ik ben in een behoorlijk klim 3 km. tot 7% gevolgd door snelle afdaling even gestopt om wat te eten heb nog wat yoghurt bij van heden morgen meegenomen uit ibis hotel, heb dit dit even nodig.
Ook besluit ik contact op te nemen met hotel waar ik wil overnachten tel. word niet opgenomen, plan b dan een b & b proberen 1e adres is volg geboekt, 2e adres heeft nog een plaats en gastheer spreekt ontzetten goed Engels ook wel plezierig.
Laatste stuk nog kleine 15 km.
Ik word 5 km. Voor meru ingehaald door 2 wielrenners Nederlands talig zijn Belgen even bij gepraat zij gaan zonder bepakking ook met route gids en navigatie waarbij hotels geboekt zijn, bagage wordt met cabinonet van hotel naar hotel verplaatst.
Zij vertellen dat ze per dag ca. 150 km. rijden wens hun een goede reis en zie ze aan de horizon verdwijnen.
Net voordat ik eindbestemming bereik begint het te regen en ben blij dat ik voor dit adres heb gekozen bed en breakfast rue mimaut 601000 Meru, gastheer Philippe kling. Goede ontvangst en ruime kamer goed verzorgd en morgen nog een ontbijt.
Vanavond valt er nog erg veel regen en houd waarschijnlijk aan tot morgen ochtend.

Morgen zie ik wel wat dag brengt streven is om ca. 85 km. te rijden omdat er weer behoorlijk geklommen moet worden en er veel wind verwacht word.

Groeten Rob Houdoe.




  • 04 Mei 2015 - 22:37

    Jose:

    Ha die Rob. Goeie dag gehad. Een goed bed, een gastheer waar je mee kan praten en voor morgen ochtend een goed ontbijt. Wat wil je nog meer. Hier mis je een paar regenbuien meer ook niet hoor. Voor morgen veel succes met de klim. Groetjes uit den bommel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

fietser

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 29412

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 12 Juni 2017

2017 Santiago de compostella

01 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Santiago de Compostela 2016

Landen bezocht: