Oud Gastel Sanntiago dag 3 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Sanntiago dag 3 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Sanntiago dag 3

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Mei 2015 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

3e dag reisverslag zaterdag 02-05-201
Tournai naar honnecourt 92 km. op dag teller.
Temp. Vannacht Tournai 8 graden, overdag oplopend naar 18 graden.

Vandaag 7.30 opgestaan redelijk geslapen niet zo koud als gisteren.
Het weer ziet er goed uit om 8.30 vertrokken.
Temperatuur vanmorgen 8 graden en loopt op tot 16 graden tegen de middag.
Naar winkel centrum om te proberen een ontbijt te nemen.
Restaurant gaat pas 11.00 open, nu in Delhaize grote supermarkt een fles water gekocht, broodje ham en 2 harde broodjes voor onderweg.
Onderweg naar bankje in de zon om broodje op te eten gaat de telefoon Schatje even bij praten.
Tijdens gesprek over navigatie welk niet werk nogmaals geprobeerd en wonder navigatie werkt.
Na broodje voor kwart op te hebben terug ingepakt en onderweg naar beginpunt route proberen te komen.
Stuk langs kanaal gefietst gaat lekker, na 20 km. verlaat ik het pad naast kanaal.
Tijdens de rit mooie omgeving het lijkt of je op sommige stukken alleen op de wereld bent en in de dorpen zie niemand.
Er komen 2 wielrenners voorbij nederlanders waarvan er een bananen in zijn rug zakje heeft zitten ik denk goed plan is goed voedsel moet ik ook ergens vandaan halen.
Eind verder op staat een groente kraam naast een kerk en besluit even te stoppen om te zien of hij bananen heeft, hij heeft bananen twee zijn er nu van mij. Omdat er een madame voor is welke de tijd heeft besluit ik rest van broodje van heden morgen te consumeren.
Na 65 km gearriveerd in stad cambri is redelijk druk maar omdat ik pas 65 km gefietst heb besluit ik door te fietsen had hier beter een restant bezocht want verder op gaan we de stilte weer in en kom je enkel café tegen drinken maar niets te eten.

Ben vandaag van plan 80 km. te fietsen dus na 70 km. Even gekeken wat voor slaap plaats er in de buurt is, wil B&B doen maar krijg telefonisch geen contact en er is geen juist adres opgegeven. Plan b verder naar camping in honnecourt.
Gevonden is kleine camping, simpel enkel frans talig met friet wagen op terrein deze gaat pas open 18.30 uur. Sanitair is slecht alles is verouderd.
Omdat ik al om 16.00 uur gestopt ben ga ik douchen met muntje in simpel douche maar wel warm water voor bepaalde tijd.
Op de camping is geen WiFi gisteren ook al niet ( jammer ) maar dit is Frankrijk.
De lucht gaat loop van de dag overtrekken, ziet er naar uit dat het gaat regen even naar thuis honk gebeld om te vragen of ze even op internet kunnen kijken, inderdaad voor vanavond en morgen behoorlijk regen front op komst.
Morgen waarschijnlijk minder ver fietsen.

Voorlopig onderweg enkel goed weer gehad ging er al aan wenden.

Zien wat morgen brengt

Houdoe, Gr. Rob

• 04 Mei 2015 - 16:52

Hans G:

He rob lekker onderweg? Lees zo dat je wat problemen hebt om te eten , denk dat je wat meer met de franse slag te werk moet gaan, alles 2 uur later plannen.veel succes gr. Hans