Oud Gastel Santiago dag 2 - Reisverslag uit Doornik, België van Rob Backx - WaarBenJij.nu Oud Gastel Santiago dag 2 - Reisverslag uit Doornik, België van Rob Backx - WaarBenJij.nu

Oud Gastel Santiago dag 2

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Mei 2015 | België, Doornik

2e dag reis verslag vrijdag 01-05-2014.
Mechelen naar Tournai 135 km. op dag teller inclusief omrijden.
Temp. Vannacht ca. 6 graden overdag oplopend naar 18 graden.
Goed weer zon schijnt en wind over algemeen in de rug.

Vanmorgen 7.30 opgestaan, slecht geslapen koud geweest en gisteren avond nog een koffie en cola op hier zal ik rekening mee moeten houden.
Vertrek vanaf camping nadat alles ingepakt en tent is opgeborgen 9.00 uur.
Slecht begin navigatie blijkt niet te werken, zal proberen van boekje te rijden is even wennen, tijdelijke oplossing als tussen stap in navigatie plaatsnamen als tussen adressen ingevoerd welk ik dan volg, niet de geheel route loopt dan als de Jacobs route moet nog even denken hoe ik dit op ga lossen.
Het is erg stil vandaag nationale vrije dag.
Alle winkels zijn gesloten dus ook geen ontbijt.
Om toch iets te eten nood rantsoen aangesproken enkele müsli repen en sultanes
Ik denk kom wel eens restaurantje tegen, jammer dan slechts enkele restaurants maar deze gaan vandaag pas later open.
Dan om 11.30 een kopje koffie met broodje, sorry we zijn met een buffet bezig en keuken gaat pas om 12.00 uur open vind dit jammer van de tijd dus enkel een koffie genomen en weer verder.
Dan volgende stop op braderie 13.00 broodje braad worst gescoord lekker.
Verder loopt het gesmeerd, wind mee zon schijnt en het is niet druk op de weg.
Na 125 km op de dag teller te hebben wil ik gebruik maken van jeugd herberg vandaag al verschillend maken gebeld maar er word hier enkel Frans gesproken Rob kent wel een Frans maar niet de taal, lastig dus word in gebrekkig Engels gevraagd na 14.00 uur terug te bellen dan is er iemand die Engels spreekt, diverse malen geprobeerd maar telefoon word niet opgenomen.
Vanavond nogmaals geprobeerd te bellen nu spreekt de telefonist een beetje Nederlands, Pfff gelukkig, echter van korte duur er is geen plaats, vol.
Wat nu te doen weer maar een camping zoeken maar adres van camping staat niet in navigatie, op straat gevraagd of er iemand Nederlands spreekt nee dus maar wel beetje Engels.
Gelukt camping gevonden het is een kleine camping wel druk maar goed verzorgd.
Tent opgezet douchen en met de fiets er op uit om wat te eten in winkel centrum.
Dagschotel besteld vis met aardappel puree kan het niet op geen eet lust zal hier op gaan letten en proberen onder weg vaker iets te nemen.

Ben om 10.30 uur gaan slapen.

Houdoe gr. Rob

• 04 Mei 2015 - 15:55

Jose:

Pfffffff, het is een hele onderneming. Petje af hoor.

• 09 Mei 2015 - 13:17

Riet En Theo:

Hallo Rob je verslag gelezen wat een doorzetting hou moed wensen je alle goeds groeten Theo en riet

• 10 Mei 2015 - 21:00

Ruud En Maja:

Rob wij hoorden net van jouw fietstocht naar SantiagoDeCompostella.wij wensen jou heel veel succes je hebt al een hele rit achter de rug. groetjes